Udruženje pivara Srbije

Udruženje pivara Srbije – Krovna institucija domaćeg pivarstva

Tu smo zato što volimo pivo. I volimo ljude koji vole pivo. A pivo je za sve – najstarije i najdemokratskije piće koje je čovek napravio.
Mi smo Udruženje pivara Srbije i okupljamo najveće i najznačajnije proizvođače piva i slada u našoj zemlji. Naše udruženje sačinjavaju: Apatinska pivara, Beogradska industrija piva i slada BIP, Valjevska pivara, Carslberg Srbija, HEINEKEN Srbija i Sladara Maltinex.

Naš cilj je da u saradnji sa svim zainteresovanim stranama radimo na unapređenju uslova poslovanja pivarske industrije, kako bi omogućili dalji rast proizvodnje piva. Članice udruženja sačinjavaju čak 98% domaćeg tržišta i zapošljavaju 16.500 ljudi.
A o značaju pivarske industrije u Srbiji govore i sledeći podaci – za devet godina, od 2007. do 2016. godine, investirano je 237 miliona evra u domaće tržište. Više od 90% sirovina za proizvodnju nabavlja se na lokalnom tržištu i za to se godišnje izdvaja preko 100 miliona evra. Naši pivari, kroz razne doprinose, akcize, socijalna davanja, poreze, učestvuju sa 220 miliona evra u budžetu Srbije.

Viševekovna tradicija piva u Srbiji

Pivo se u Srbiji pravi još od kasnog srednjeg veka i ubedljivo je najomiljeniji alkoholni napitak, mada je potrošnja piva po stanovniku ispod evropskog proseka. Zajedno sa našim potrošačima prolazimo kroz ekonomski teška vremena, ali se nadamo poboljšanju i zdravijoj ekonomskoj klimi, kako bi dalje razvijali naše potencijale na radost svih ljubitelja piva.

Protiv teškoća u uslovima poslovanja, borimo se kvalitetom i povećanjem ponude. Konkurencija, kvalitet i šira ponuda oživljavaju tržište i povećavaju potrošnju.
Naš Kodeks nije samo puko pridržavanje zakona, već je zasnovan na poštenju i dobrim poslovnim običajima.

Ali, nije sve ni u brojevima. Udruženje je, svesno navika i tradicije našeg društva, posebnu pažnju posvetilo promociji odgovornog konzumiranja piva. Smatramo da naglašavanje umerene konzumacije i odgovornog odnosa prema pijenju doprinosi opštoj bezbednosti i pozitivnom životnom stilu ljubitelja piva.

Trezno i oprezno – Izaberi odgovorno

Zato smo i pokrenuli kampanju ,,Trezno i oprezno – Izaberi odgovorno’’ koja je ove godine trajala od Međunarodnog dana piva, 4. avgusta, do Svetskog dana odgovorne konzumacije piva, 16. septembra. Između ova dva simbolična datuma, Udruženje je pokrenulo niz aktivnosti koje svojim zanimljivim sadržajem i modernim pristupom potrošačima predstavljaju značaj odgovornog konzumiranja piva, kako za kvalitet ličnog zdravlja, tako i za opštu sigurnost. Ova kampanja okupila je brojne poznate ličnosti, nevladine i studentske organizacije, stručnjake i institucije Vlade.

Brojne statistike o korišćenju alkohola pokazuju da su, na razne načine, najugroženija grupa u društvu mladi. Sve ovo je najbolje objasnio učesnik kampanje, Marčelo, muzičar i pisac, na svoj direktan i iskren način – »Alkohol je deo srpske tradicije i svi treniraju jetru još pre punoletstva. Matori odu negde, ostave ti gajbu, nađeš nekoga starijeg sa ličnom kartom da ode po piće, odvrnete muziku…milina. Al’ što ti da popiješ tri žestine, kad ovaj ortak može pet. Što ti da popiješ pet piva, kad ova ortakinja može sedam. Pa i ti si faca, jel’da? Tri sata kasnije ovi se potukli, ovi se poonesvešćivali, ovaj seo za volan, nastradao, a ti si imao sreće. Ti si ,,samo’’ završio u bolnici na ispiranju. Ne pričam ti ovo što sam ja bio bolji, nego što nisam. Budi faca bez toga. Budi mangup, a ne majmun.«

Da parafraziramo staru narodnu izreku, pivo je dobar prijatelj, ali loš gospodar.

Ono je sastavni deo proslava i veselja, ali samo uz odgovorno i umereno pijenje sve se i završi u veselju. I zato, Trezno i oprezno – Izaberi odgovorno.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
beerstyle marketing 1