Novosadski Beer Store okupio kraft scenu

beer store novi sad mileticeva

Još ne tako davno, do pre svega nekoliko godina, mogli smo samo da maštamo o nekim sjajnim, prepunim pivnicama i specijalizovanim prodavnicama u Amsterdamu, Briselu ili negde drugde u svetu, koje nude veliki izbor, na stotine vrsta piva. Situacija u domaćim marketima, sa industrijskim pivom, bitno se popravila u poređenju sa prošlom i nekim ranijim decenijama, ali ono što je donelo pravi pomak u širini izbora i različitosti ukusa bila je neizbežna kraft revolucija.
Ranko je osnivač i suvlasnik, sada se već može reći lanca prodavnica, poznatih pod jednostavnim, direktnim nazivom Beer Store, a takođe i čovek koji stoji iza pivare 3bir. Posetili smo ga u novootvorenom, trećem po redu Beer Store, smeštenom u srcu Novog Sada, u Miletićevoj ulici.

-Pošto se bavim proizvodnjom piva, nekako spontano se javila ideja da probamo i sa prodajnim objektom ili nekom vrstom pivnice. Ali, otvarati lokal u kom bi se točila samo piva naše pivare 3bir bila bi priča kratkog daha, pa smo rešili da krenemo u stvaranje Beer Store, kao mesta koje bi pomoglo pozicioniranju i promociji našeg piva, ali i jednog specifičnog prostora na kom se može naći zaista veliki izbor stranih i domaćih piva.

Poređenje može zvučati staro i pomalo otrcano, ali time ni malo ne gubi na tačnosti – ovde se ljubitelj dobrog piva zaista oseća kao dete u prodavnici slatkiša. Čarli i fabrika čokolade na pivski način.

-Sklopili smo ugovor sa Mediteraneo group, velikim uvoznikom piva sa raznih strana sveta koji u svojoj ponudi ima preko sto vrsta i kraft i industrijskih piva. Takođe, sarađujemo i sa skoro svim domaćim kraft pivarima čija se piva mogu naći u flašama, ali i u našim točilicama, tako da možemo reći da smo gotovo celokupnu kraft scenu Srbije doveli u naše objekte.

Beer Store priča počela je u ulici Pap Pavla novembra prošle godine, u lokalu koji je postao gotovo kultno okupljalište brojnih ljubitelja kraft piva. Usledilo je potom, marta ove godine, otvaranje lokala u ulici Braće Ribnikar i nedugo zatim, u maju, počeo je sa radom i treći Beer Store u kom se i nalazimo.

-Naš izbor je zaista velik, čine ga stotine vrsta piva, počevši od onih iz tradicionalnih pivskih zemalja kao što su Nemačka, Češka, Belgija, Velika Britanija, SAD, Irska, imamo i piva iz Slovenije i Hrvatske, pa sve do nama pivski manje poznatih država kao što su Bugarska, Švedska ili Estonija.

Širina i bogatstvo ove ponude čine da je izbor uvek primamljiv i nov, što kao magnet privlači nazad, jer teško je probati baš sve što se ovde nudi. Mada, vredi se potruditi, na razne načine – flaširano, točeno, popijeno na licu mesta ili ,,za poneti’’.

-U našem lokalu u ulici Pap Pavla imamo dvadeset točilica, u Braće Ribnikar dvadeset osam i ovde u Miletićevoj takođe dvadeset. Kao što sam već rekao, mi ne želimo da forsiramo samo naša piva. U točilicama se nalazi raznolika ponuda srpskih kraft pivara, koju mi često ažuriramo, tako da svaki dan imamo nešto drugo u ponudi, neko novo iznenađenje.

Promovisanje pivske kulture, širenje saznanja o kraft pivu i njegova promocija, želja da se ljudi edukuju, još jedan je od ciljeva ovog projekta.

-Nama se dešava da ljudi stanu pred izlog, pogledaju i bukvalno se zapitaju: Šta je sad ovo? Otkud ovoliko piva? Kakvo je to pivo? Želja nam je da što više potencijalnih konzumenata upoznamo i sa nekim drugim stilovima, da probaju neke sasvim nove ukuse i arome, na kakve možda nisu navikli. Našu publiku čini uglavnom neka, uopšteno govoreći, srednja populacija, tu negde između trideset i četrdeset godina. Onih iznad i ispod te cifre je nešto manje, s tim što je mlađih ipak više, jer prirodno je da se mlađi svet uvek lakše odlučuje da proba nešto novo, a mi bi voleli i da kod onih nešto starijih bar delimično promenimo standardne navike u konzumiranju piva.

Jedina, uslovno govoreći, ,,mana’’ prvootvorenog lokala u Pap Pavla, naročito u ovim letnjim mesecima, je što nema baštu, ali je zato ostala dva imaju, pa tu priliku nikako ne bi trebalo propustiti. U ovoj mešavini pivnice i prodavnice, što je takođe bila jedna od bitnih početnih postavki Beer Store, možete sesti i sa uživanjem ispijati svoje pivo, može se kupiti i poneti i u tom slučaju su cene niže za nekih 20-30%, a postoji i mogućnost kućne dostave.

-Kada točimo pivo za kućnu dostavu ili samo za poneti, naše točilice koriste sistem Pegaz, kojim se iz plastične flaše izbacuje kiseonik. Na ovaj način ne dolazi do oksidacije i pivo može dosta duže da traje. Poznato je da su kraft piva nepasterizovana i u običnoj plastičnoj flaši bi trajala par dana, a na ovaj način svežina piva se zadržava nedelju do dve dana.

Kao ozbiljni poslovni ljudi u Beer Store razmišljaju unapred i u duhu vremena. Zbog stalnih, dnevnih promena domaćeg kraft piva na točilicama u pripremi je aplikacija čija će instalacija korisnicima olakšati potragu za dobrim pivom i omogućiti da u svakom trenutku znaju koje pivo se toči na kojoj lokaciji, po kojoj ceni, i od kog je proizvođača.

Mada mi neki Beograđani kažu da je Novi Sad više pivski grad od Beograda, u smislu prodajnih mesta kraft piva. Ukoliko je to tačno, a mislim da jeste, drago mi je što smo i mi svojim radom tome doprineli.
Na kraju krajeva, svejedno je odakle ste kada znate gde u Novom Sadu možete probati nešto dobro i zanimljivo iz širokog izbora koji nam nudi veliki i uzburkani svet kraft piva.
 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
beerstyle marketing 1