NIŠKO PIVO Cena niska, a kvalitet upitan

niško pivo niška pivara

Niško pivo je pivo slabijeg kvaliteta, ali i niže cenovne kategorije i možda je to odgovor u čemu je tajna Niškog piva, te zbog čega je traženo uz sve svoje mane.

Mnoge pivopije, a posebno oni stariji koji su konzumirali pivo i kao tinejdžeri, tvrde kako je ovo alkoholno piće pre samo tri decenije bilo mnogo ukusnije u odnosu na današnje koje se nudi u trgovinskim lancima i ugostiteljskim objektima.

Većina ljubitelja piva smatra kako su pojedini brendovi masovnog piva izgubili na kvalitetu, a sve „zahvaljujući“ tranziciji i privatizaciji koju je jedino u celosti pivska industrija prošla. To je jedan od osnovnih razloga što mnogi smatraju da pivo koje se sada proizvodi nije ni nalik onom starom – gorkastom, gaziranom i penušavom napitku, koji se konzumirao u nekadašnjoj Jugoslaviji.

S prodajom srpske pivske industrije, u pojedinim slučajevima, nestao je stari sjaj određenih domaćih brendova, posebno onih regionalnih, za koje se danas smatra da su samo bleda kopija onoga što su bili nekad.

Niš pije Niško pivo

Naime, pre tranzicije i privatizacije skoro svaki grad je imao svoju pivaru i stoga je postojao regionalni princip koji je vladao pivskim tržištem.

Vladalo je neko nepisano pravilo – u Beogradu se pilo Beogradsko, u Zaječaru se konzumiralo Zaječarsko, a u  Novom Sadu i široj okolini Čelarevsko i Apatinsko. Jagodinci su ispijali omiljenog Čiču, dok su se Valjevci tada okretali isključivo Valjevskom pivu, a u Nišu se pilo šta drugo do Niško pivo. Danas se ova navika skoro u potpunosti izgubila i praktično više ne postoje pivopijska pravila ispijanja određenih vrsta brendova.

Osnovni razlog je taj jer su najveće pivare kupile velike pivarske koorporacije, koje su uložile velika sredstva da tehnološki opreme postojeće pivare i da ih pripreme za valjanu tržišnu utakmicu.

Jedan od razloga je i taj što su od pre dve decenije masovno počele da se otvaraju zanatske pivare, koje nude neke nove i autentične ukuse, a na tržište je stigao i veliki broj kvalitetnih premium brendova iz uvoza.

Niško pivo – Od nagrađivanog do kuđenog

Hteli da priznamo ili ne, ipak pivopije sada najčešće ispijaju Jelen, Lav i Zaječarsko pivo, jer su ova tri brenda prepoznata kod srpskih konzumenata kao najkvalitetnija masovna piva. Doduše, postoje regioni u kojima je zastupljen pivski  lokal patriotizam i u kojima se skoro isključivo pije pivo lokalnih pivara.

Postavlja se pitanje koliko je lokal patriotizam zasnovan na kvalitetu piva ili na dobroj strategiji pojedinih regionalnih pivara.

Ovo je vrlo osetljivo pitanje i mora se posmatrati od slučaja do slučaja. Tako recimo Valjevska pivara nakon privatizacije poboljšava kvalitet svojih piva, neznatno povećava cenu piva, uvodi nove pivske brendove i na taj način zadržava vernost konzumenata, dok se recimo Niška pivara poigrava sa kvalitetom i smanjuje cenu svog piva, te na taj način među osiromašenim stanovništvom juga Srbije stvara vernost i gradi pivski lokal patriotizam.

Niško pivo izgubilo na kvalitetu

Naime, pivopije s juga Srbije nisu podlegle najjačim srpskim brendovima, jer su Nišlije, ali i druge pivopije iz ovog okruga ostale verne svom Niškom pivu, koje je nakon konačne privatizacije poprilično izgubilo na kvalitetu i reputaciji.

Za pivopije iz Nišavskog okuga može se slobodno reći da su bili i ostali najvatreniji lokal patrioti koji svoju ljubav prema rodnom gradu najradije pokazuju ispijanjem svog lokalnog piva, ma kakvog god kvaliteta ono bilo. A istini za volju, ovo pivo danas i nema šta da ponudi za razliku od perioda pre 20 i više godina. Danas je nažalost situacija potpuno drugačija, jer je ovaj svetli lager veoma izgubio je na svom prvobitnom kvalitetu.

Međutim, Niško pivo se i dalje traži i postavlja se pitanje zašto je to tako.

Da li je popularnost Niškog piva uslovljena niskom cenom

Jedan od mogućih razloga za loš kvalitet Niškog piva je i osam neuspelih licitacija, odnosno dugogodišnje devastiranje Niške pivare.

Međutim 2015. godine  pivaru kupuje bugarska firma Kapitalni projekti.

Novi vlasnik je kažu Nišlije uspeo koliko-toliko da povrati poverenje kupaca, a to se najbolje vidi po prodaji, jer se Niško pivo masovno ispija ispred seoskih radnji, u gradskim kafanama, za vreme gledanja utakmica, na slavama, svadbama i ostalim proslavama.

S druge strane, ono se konzumira i na svim većim kulturnim i muzičkim manifestacijama i dešavanjima, kako u Nišu tako i u okolini. Inače, ovom trendu je možda doprinela i promena imena piva – Superior u Niško pivo, a sve to je vrlo verovatno uticalo da se pivopije sa juga Srbije ponovo priklone konzumiranju ovog piva i to u velikim količinama.

Društvene mreže nemilosrdne prema Niškom pivu

Svaki Nišlija će reći kako se kvalitet ovog pića ogleda u dobroj vodi, slaboj gaziranosti i finoj aromi.

Ipak, njihovo omiljeno pivo nailazi i na kritike, te se u mnogobrojnim komentarima na internetu i socijalnim medijima može pročitati kako je Niško pivo „gore i od sode bikarbone“, ali i dalje se kupuje i konzumira, jer je vrlo jeftino. Stoga, na njegovu popularnost sigurno utiče i poprilično niska cena proizvoda, jer nije tajna da stanovništvo „Južne pruge“ ima mnogo niži standard u odnosu na žitelje Beograda i Novog Sada.

Osim toga, niskim cenama proizvoda rukovodstvo pivare iz Niša napravilo je odličan marketinški potez, jer su relativno niskim cenama piva za masovnu potrošnju uspeli bar u svom okrugu da eliminišu jake tržišne konkurente.

Niško pivo – Jeftino, slabog kvaliteta, a traženo

Stvaranje originalnog proizvoda prilično je težak posao, posebno u trci sa popularnim brendovima, te su u Niškoj pivari pribegli metodi sa vrlo niskim i prijemčivim cenama, koje svaki Nišlija može da priušti.

Njihova piva Niško i Sinđelić  prodaju se u staklenim flašama od 0,5 i 0,33 litara, dok se Niško pakuje i u PET ambalažu od dve litre. Na akcijama cena ovog piva staje između 40 i 50 dinara, što je zaista ispod svakog proseka. Inače i Niško i Sinđelić pivo su svetli pasterizovani lageri i sadrže 11 odsto ekstrakta u osnovnoj sladovini, Niško ima 4,7 odsto, a Sinđelić 4, 25 odsto alkohola.

Oba brenda su poprilično bezukusna, ali poseduju jaku gorčinu, te se druge arome skoro i ne osete.

Međutim, pivske lokal patriote ne odustaju od svojih brendova, jer sem što su jeftina, za njih ova piva predstavljaju ponos grada na Nišavi, mada i sami priznaju kako sem gorčine ništa drugo ne pružaju.

Niško pivo ima tradiciju

Tajna ovog lokal pivopijskog patriotizma krije se i u tradiciji, odnosno činjenici da je pivara osnovana davne 1884. godine, a njen osnivač je srpski industrijalac i zakupnik rudnika Jovan Apel.

Nakon oslobođenja Niša od Turaka sagradio je parnu pivaru 1884. godine u Nišu, u podnožju brda Gorice pokraj železničke stanice, a koja je poslovala pod imenom „Pivara Jovana Apela i sinova“. Uz nju je otvorio i veliku pivnicu.

Za potrebe pivare kupio je od Turaka šest hektara zemlje. Ovo zemljište bilo je jedno od tri najveća zemljišna poseda koji su vlasnici iz drugih mesta posedovali u ataru Niša.

Valjalo bi podsetiti da je Niška pivara bila skoro uništena 2004. godine, kada je obustavila proizvodnju piva Superior, jer je u njemu pronađen atropin. Otrov je tada pronađen u hmelju, od kog je proizvedeno ovo pivo, u tankovima kao i u flašama s pivom.

Podelite članak
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

PROČITAJTE I:

restoran mayka

Restoran Mayka

Restoran Mayka nalazi se u Beogradu, u ulici Nikole Spasića na broju 5. Enterijer restorana Mayka osmišljen je na način da steknete utisak kao da ste kod svoje kuće, uz primesu savremenog industrijskog dizajna.

Restoran Guli

Picerija i restoran Guli postoji već sedam godina i nastala je preuređenjem kafea Guli, a koji je otvoren 1993. godine.

Želite li da imate gustu kosu

Pivo sadrži pregršt vitamina B, šećera i antioksidanata koji vašoj kosi daju zdravu teksturu Kako vreme prolazi, šamponi i regeneratori

Restoran Nirvana

Restoran Nirvana nalazi se u Subotici, u mirnom delu grada i prepoznatljiv je po letnjoj terasi. Restoran Nirvana otvoren je 1922. godine, a enterijer mu je urađen u klasičnom restoranskom stilu. 

Restoran Potpis

Beogradski restoran Potpis smešten je na Čuburi, u srcu Čuburskog parka. Restoran Potpis je elegantan restoran, uređen u prijatnom stilu, s enterijerom koji naginje modernizmu.