Najbrojnije su mi etikete Apatinske pivare

Svi oni koji istinski vole pivo tačno znaju gde su, kada i koju novu vrstu piva probali, a Miroslav Mihnjak iz Gospođinaca iz južne Bačke ništa ne prepušta sećanju. On ima dokaz svakog svog susreta sa najrazličitijim vrstama svog omiljenog pića. U svojoj kolekciji ima više od 40.000 etiketa iz 214 država, što je najviše etiketa od svih domaćih kolekcionara, ali i brojka koja određuje manje kolekcionare u svetu. Miroslav je ponosan na mnogobrojne etikete srpskih piva, po čemu je u samom vrhu svetskih kolekcionara. Posebno mesto u njegovoj kolekciji imaju etikete njegovog omiljenog piva.

– Među skoro 3.000 etiketa srpskih piva nemoguće je nemati etikete iz najstarije aktivne privare u Srbiji, Apatinske pivare. Etiketa iz Apatinske pivare imam 278 i među najbrojnijim su u mojoj kolekciji. Ne znam tačno godinu najstarije etikete, ali ima i predratnih. U mojoj kući se najviše pije Jelen pivo i to je tako oduvek – priča Miroslav.

Miroslav pivske etikete skuplja od 1998. godine, kada je u Bosni probao pivo kojeg tada u njegovoj okolini nije bilo. Poneo je etiketu da pokaže društvu i vremenom nastavio sa tom praksom. Vodio je evidenciju o svakoj etiketi, što je preraslo u hobi, a onda i u ljubav koja je obeležila njegov život.

Da labologija nije samo skupljanje pivskih etiketa, Miroslav svakodnevno dokazuje.

– Nemoguće je baviti se ovim hobijem, a da ne znate ništa o pivu. Ne znam sa kolikim znanjem raspolažu ostali kolekcionari, ali verujem da i oni puno znaju. Ja sam otišao korak dalje i sakupljam dokumentaciju da napravim enciklopediju srpskih pivara. Osim toga, napravio sam i svoje pivo, a pivu sam napisao i odu.

Internet je Miroslavu otvorio svet komunikacije sa drugim kolekcionarima sveta, redovan je posetilac i skupova kolekcionara, a u razmeni etiketa primarni cilj su mu etikete iz Srbije, potom bivše Jugoslavije, pa etikete iz manjih, egzotičnih država. Već dugo u poslu, ističe razliku između pivskih etiketa nekada i sada.

– Današnje etikete su modernije, kvalitetnije, ali odaju trend prolaznosti. Veliki broj pivara uvodi retro etikete, što odaje jasnu sliku koliko su nekadašnje etikete bile upečatljivije iako daleko jednostavnije – kaže Miroslav, koji iz svoje bogate kolekcije ipak može da izdvoji omiljene: – To su veoma stare etikete, među kojima su i neke iz Apatinske pivare stare i stotinak godina.

Miroslav je i među prijateljima poznat kao veliki poznavalac piva, pa mu često postavljaju razna pivska pitanja, a on im odgovara šaljivom replikom iz filma „Lajanje na zvezde“: „Je lʼ vidiš sa kakvim se predznanjem ide u kafanu?“

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
beerstyle marketing 1