VEČITA DILEMA: Najbolja temperatura za služenje piva

Ne postoji univerzalna temperature serviranja piva, ali vam predstavljamo kratak vodič sa sugestijama na kojim temperaturama da služite pivo

Ukoliko gledate reklame sigurno primećujete kako svako pivo na reklama piju hladno.

A da li je baš tako? Odgovor je i  da i ne.

Ukoliko volite komercijalna svetla lager piva, svakako ih možete ohladiti na temperaturi koju će vam prirodni zakoni fizike dopustiti, a to je u većini slučajeva od 0°C do 3°C.

Baš zbog ove vrste piva je i došlo do zablude kako sva piva treba da se poslužuju hladna.

Istina, hladno pivo najbolje gasi žeđ, ali kada je reč o kraft pivima zakoni su nešto drugačiji.

Kraft piva inače nemaju univerzalnu optimalnu temperaturu, a kada bi je i bilo svakako ne bi smela da bude jako niska temperatura.

Ledeno pivo

Niža temperatura piva daleko je od idealne, ali ona usporava isparavanje arome, te se ona duže zadržava u  pivu.

Ipak, ukoliko ga previše ohladite ono dramatično menja ukus i miris, što ponekad dovodi do tačke u kojoj pivo često smatramo neukusnim.

Pretoplo pivo

Topla piva s druge strane, dopuštaju aroma i ukusima da dođu u prvi plan. Ipak, kako se pivo približava sobnoj temperaturi, osećaj gorčine i karbonizacije može da se izgubi, što često dovodi do praznog ukusa.

Pa koja je onda optimalna temperatura piva?

Ne postoji univerzalna temperature, ali evo mini vodič za sve vrste piva:

 

Svetli lageri 2 – 3°C

Pilsner 6°C

Blonde Ale 4 – 7°C

American Pale Ale  7 – 10°C

Pale Ale (engleski) 10 – 12°C

Amber Ale 7 – 10°C

IPA 7 – 12°C

Stout / Black Ale / Porter 7 – 12°C

Pšenična piva 4 – 7°C

Belgijska piva 4 – 7°C 

 

Podelite članak

PROČITAJTE I:

Trattoria pizzeria Amici

Trattoria pizzeria Amici, nalazi se u Beogradu, ušuškana u Karađorđevom parku i predstavlja pravo mesto za ljubitelje italijanske hrane. Veliki

Beer Style magazin – br. 31 –

Činjenica je da pivare, pre svega one velike, rade na granici rentabilnosti ili čak ispod te granice i da svesno iz svojih zaliha podmiruju objektivan trošak u poslovanju