Dizajn limenke i njena poruka

U milenijumima dugoj istoriji piva limenke deluju kao potpuni novitet, ali od trenutka kada su se pojavila prva piva pakovana na ovaj način postali su nerazdvojni, jedan od najsnažnijih simbola pivske kulture.

Sve je počelo 1935. godine kada je, posle višegodišnjih istraživanja proizvođača limenki, pivara Gottfried Krueger Brewing Company u gradu Ričmondu u američkoj saveznoj državi Virdžiniji ponudila svojim potrošačima turu od prvih 2000 limenki, zajedno sa upitnicima koji su trebali da ukažu na to koliko su konzumenti zadovoljni novim proizvodom. Uspeh je bio trenutan – 91% pivskih ljubitelja bilo je zadovoljno ovim novitetom. Iste godine javili su se i Britanci, ili bolje rečeno Velšani, čija je kompanija Felinfoel Brewery bila prva van Sjedinjenih Država koja je prodavala pivo u limenci.

 U svojoj više od osamdeset godina dugoj istoriji limenke su prošle brojne tehničke inovacije i poboljšanja i samo se njihov osnovni oblik nije menjao. Prve prednosti bile su odmah očigledne: svojim performansama limenke su znatno pogodnije za pakovanje, transport i skladištenje. Vremenom stiglo se i do drugih prednosti koje ovaj proizvod čine jedinstvenim. Limenke u potpunosti ne propuštaju spoljni kiseonik ka njenoj unutrašnjosti, ne propuštaju UV zračenje niti bilo kakvu svetlost, što garantuje očuvanje ukusa piva koje spakovano na ovaj način nema praktično nikakve interakcije sa spoljašnošću. Limenka nudi još jednu prednost koja je bitna većini ljubitelja piva – pivo u limenci se brže ohladi. Uz sve ovo, limenke su i praktične, lako prenosive, izdržljive, idealne za izlet, dan na plaži, opušteno druženje sa prijateljima.

Svojom površinom od 360 stepeni limenka nudi velike marketinške mogućnosti i prostor koji sposoban i kreativan dizajner može sjajno da iskoristi. Pivo je tečna umetnost i zaslužuje isto takvo pakovanje. Naziv i vrsta piva, ime proizvođača, sastav, preporuke o konzumiranju, kombinacija boja, vrsta slova, neočekivane, ponekad provokativne ideje, atraktivnost koja privlači novog kupca ili prepoznatljivi dizajn koji vernim pivopijama omogućava da u velikom izboru odmah uoče svoje omiljeno pivo – mogućnosti su gotovo bezbrojne i čitav svet informacija i dizajnerske inovativnosti staje na spoljašnju površinu ovog jedinstvenog proizvoda.

Svet limenki je svet neprestanih inovacija, konstantnog unapređenja, gde se neprekidno traga i strogo vodi računa o vrhunskom kvalitetu proizvoda. Zahvaljujući tome aluminijum od kog se proizvode postaje sve prefinjeniji i lakši – količina aluminijuma koja je pre dvadesetak godina bila dovoljna za proizvodnju dvadeset limenki, danas je dovoljna za trideset novih. Ovo ne znači da postaju i slabije – četiri sixpack pakovanja piva mogu da podnesu težinu od 1800 kilograma. Ovde sve nepomirljivosti prestaju i limenke svojim pogodnostima bez problema ujedinjuju kako velike, gigantske korporacije proizvođača industrijskog piva, tako i male, zanatske pivare.

Gledajući godišnju proizvodnju, planeta bi verovatno u potpunosti bila prekrivena limenkama, da nije još jedne od njenih ključnih prednosti – reciklaže. Mogu se reciklirati u potpunosti, a da ne izgube na kvalitetu. Limenke piva koje ste sa zadovoljstvom ispraznili, pojaviće se ponovo na policama prodavnica reciklirane za šezdeset dana, kvalitativno nepromenjene i dalje budnopazeći na očuvanje sadržine unutrašnjosti.

Koliko je sve ovo ozbiljna i korisna priča najbolje govore cifre. Reciklažom samo jedne limenke sačuva se energija koja je dovoljna da jedna sijalica od 100W svetli 20 sati ili da kompjuter radi tri sata, TV tri sata, ili da se na iPodu presluša čitav album. U Evropi se reciklira 74% limenki. Iz godine u godinu ovaj trend se povećava, a treba napomenuti da Srbija uspešno prati taj trend. Reciklažom limenki štedi se energija, čuvaju prirodni resursi i značajno smanjuje količina otpada na deponijama. I pored reciklaže postoji potreba i za novim limenkama jer se povećava konzumacija iz limenki. Kao što je već rečeno, limenke su postale jedan od najprepoznatljivijih delova pivskog sveta, njegov gotovo zaštitni znak. Teško je zamisliti druženje, proslavu, gledanje fudbalske utakmice, scene iz nekih filmova, bez njenog obaveznog prisustva. A tu je i lični audio doživljaj – onaj prepoznatljivi zvuk prilikom otvaranja i osećaj zadovoljstva prilikom ispijanja piva dok limenka svojim karakterističnim pucketanjem javlja da se polako prazni i da je vreme za novu limenku piva.

I dok se uživa u svom omiljenom napitku, vredi se podsetiti da se radi o naoko jednostavnom, a unikatnom proizvodu, koji u sebi sadrži mnoge elemente visoke tehnologije i ljudske kreativnosti. I poslati ga na reciklažu kako bi se ponovo moglo popiti pivo, očuvano i sveže kao da je tek natočeno u pivari.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
beerstyle marketing 1