ISTRAŽIVALI SMO: Ko u Srbiji pije kraft pivo

Da li slika prosečnog konzumenta kraft piva u Srbiji treba umnogome da se promeni, da bi potrošnja kraft piva porasla

Proteklih dve ili nešto više godina, u Srbiji se puno priča o kraft pivu. Otvorilo se na desetine zanatskih pivara, otvaraju se pivnice, pabovi I specijalizovane prodavnice piva, in je poznavati stilove piva i o njima diskutovati, socijalni mediji su preplavljenji objavama o kraft pivu, no pitanje koje najviše interesuje vlasnike zanatskih pivara je ko ustvari pije kraft piva i kako taj krug proširiti.

Prema istraživanjima koje sprovede pojedine zanatske pivare, te prema kojima prave svoje marketinške i prodajne strategije, za kraft pivo se opredeljuje pre svega muška populacija, u rasponu od 25 do 45 godina, koja u velikoj većini ima više ili visoko obrazovanje, iznad prosečna primanja, a zaposleni su u IT sektoru ili u stranim kompanijama koje posluju kod nas. To su ljudi koji ne robuju prihvaćenim stereotipima u Srbiji i koji, zbog svog imovinskog stanja, su ne zavisni, ali i sa svojim izgrađenim stavom. Takođe, konzumenti kraft piva prate nametnute trendove iz razvijenih zemalja i većinom žive u Beogradu ili Novom Sadu.

Na osnovu profila prosečnog konzumenta kraft piva, te povezivanjem paralele sa njegovim sklonostima, javlja se logično pitanje – Da li u Srbiji ovakav profil ljudi spada u 0,5 odsto celokupnog stanovništva, jer kraft pivo učestvuje u celokupnoj potrošnji piva u Srbiji sa 0,5 odsto? Ukoliko se stvari posmatraju drugačije, odnosno ako se posmatraju samo Beograd i Novi Sad, te podaci o potrošnji kraft piva od oko 5 do 6 odsto u ovim centrima i na osnovu ovog povuče paralela, situacija izgleda logičnije.

Međutim, ako se te procene uzimaju za ozbiljno, postavlja se pitanje da li kraft pivo može da zaživi u Srbiji? Odgovor na ovo pitanje deluje sumorno, ukoliko se realno sagledaju svi potrebni preduslovi za veću konzumaciju kraft piva.

Da bi kraft pivarstvo zaživelo u našoj zemlji i da bi pronašlo svoju vernu i lojalnu publiku, potrebno je jako puno raditi na popularizaciji kraft piva, približavanju kraft piva širokom krugu konzumenata, smanjiti cene kraft piva, učiniti ga dostupnim u kafićima i restoranima, ali i na policama trgovačkih lanaca. U tom slučaju profil prosečnog konzumenta kraft piva bi mogao da izgleda potpuno drugačije, a da prosečna potrošnja kraft piva u Srbiji bude na mnogo većem nivou u odnosu na celokupnu potrošnju piva.

Možda bi vodeće srpske zanatske pivare trebale da razmisle o dosadašnjim marketinškim i prodajnim strategijama, te da ih koriguju i targetuju i širu populaciju, jer upravu tu su skriveni potencijalni konzumenti kraft piva. Takođe, ozbiljan potencijal je i u mladima, odnosno onima između 18 I 25 godina, a koji su do pre dvadesetak godina činili veliki broj potrošača, ali i potencijalnih konzumenata, a danas su na nivou statističke greške, kada je reč o konzumentima piva.

Podelite članak

PROČITAJTE I:

Ales

Ales – svetla jaka piva

Fermentisana sa najboljim kvascima na podrumskoj temperaturi, ales su punija odnosno jača piva. Mogu imati prijatan dodatak voća ili začina.

Pivara Kaš

Paleta piva ove sada već legendarne pivare je svedena, a fokus je na nekoliko stilova   Pivara Kaš postoji od

Evo zašto volimo pivo

Korišćenjem ovih saveta osiguraćete sebi najbolji užitak u vašem omiljenom piću Pivo, većini ljudi je pivo omiljeno piće. Statistika govori

Klasika – prasetina i lager

Nezvanični smo prvaci sveta po konzumaciji svinjskog mesa. Zimski period je vreme kada poraste potražnja za svinjskim mesom, uprkos postu.

Pivski hotel

Pivski hotel

Škotska pivara po imenu BrewDog planira da do početka 2019. godine otvori svoj prvi pivski hotel. Kao idealno mesto za

UVOZNA PIVA NIŽE CENE Korektna i jeftina piva

Kada govorimo o pivima nižeg cenovnog ranga valjalo bi napomenuti da je njihov kvalitet usklađen sa cenom, ali i da se u mnogim slučajevima odabirom ovih piva konzumenti prijatno iznenade.

UVOZNA PIVA VIŠE CENE Piva za one dubljeg džepa

Potrošači u Srbije vole da probaju sve što je novo i lako se prilagođavaju na dobar kvalitet, a ukoliko su bolje platežne moći, najčešće biraju piva iz Nemačke, Češke, Francuske, Meksika, Belgije, Irske, Holandije.

BANJALUČKA PIVARA Najprepoznatljiviji brend Banjaluke

Zahvaljujući tradiciji dugoj više od 150 godina i beskompromisnom kvalitetu, koji je utkan u DNK kompanije, Banjalučka pivara odavno je prešla granice regiona i postala najprepoznatljiviji brend iz Banjaluke.

pretplata