VODA, dragoceni resurs u industriji piva

heineken

Kompanija HEINEKEN Srbija je tokom poslednje decenije smanjila potrošnju vode u okviru svojih procesa proizvodnje piva za 75% i iz godine u godinu nastoji da ovaj trend održi

Voda se koristi u svakom koraku procesa stvaranja piva i od ključne je važnosti za proizvodnju piva.

Glavni je sastojak gotovog proizvoda, ali se koristi i tokom procesa pranja, pri hlađenju i pakovanju piva, kao i u celokupnom lancu snabdevanja, uključujući rast i uzgoj useva.

Kompanija HEINEKEN Srbija se, kroz strategiju održivog poslovanja „Stvaramo bolji svet“, fokusira na zaštitu vodnih resursa a sveobuhvatni program pod nazivom „Svaka kap je bitna“ izgrađen je na tri principa očuvanja vode:

  1. efikasna upotreba vode (korišćenje što je manje vode moguće),
  2. princip cirkularne ekonomije u korišćenju vode (čišćenje i ponovna upotreba vode), i
  3. odgovorno upravljanje vodom (održavanje slivova kako bi apsorbovali više atmosferske vode).

Kompanija na osnovu ovih principa dalje kreira akcione planove za očuvanje vodenih resursa koji su prilagođeni lokalnom kontekstu, a u obe pivare kompanije HEINEKEN Srbija, u Novom Sadu i u Zaječaru, definisani su jasni i specifični ciljevi i trajno se sprovode programi smanjenja upotrebe vode.

(klikni na sliku)

Smanjenje potrošnje energije i vode označava povećanje energetske i vodene efikasnosti i prelazak na druge ekološki prihvatljivije izvore energije u procesima gde je to moguće.

Umanjenje potrošnje energije i vode postiže se optimizacijom proizvodnih procesa, a kompanija HEINEKEN Srbija je tokom poslednje decenije smanjila potrošnju vode u okviru svojih procesa za 75% i iz godine u godinu nastoji da ovaj trend održi.

Voda koja se koristi za celokupni proces proizvodnje piva u kompaniji HEINEKEN Srbija, na kraju se oslobađa u prirodi, ali na strogo kontrolisan način, kroz postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda (Waste Water Treatment Plant) – to je posebno postrojenje za industrijsko prečišćavanje vode i njegova funkcija je da vodu prečisti i učini je bezbednom po okolinu a pre krajnjeg puštanja u prirodu.

heineken svaka kap je bitna

Shvatajući ključni značaj održive upotrebe i očuvanja vode za zaštitu ovog dragocenog resursa, a kao jedan od najvećih pivara na svetu i potpisnik Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija, kompanija HEINEKEN shvata svoju ulogu i odgovornost u promociji odgovornog korišćenja vode ali i podstiče sve svoje partnere i dobavljače da čine isto.

U okviru svih svojih investicija u vezi sa vodom, kompanija HEINEKEN prvenstveno razmatra i sagledava benefite za širu zajednicu, a ne samo za svoje pivare.

Svaka kap je bitna.

Podelite članak

PROČITAJTE I:

Salaš 137

Na izgled sasvim običan vojvođanski salaš, kao i svaki drugi. Ovaj salaš, lociran na Čeneju odmah nadomak Novog Sada, nosi

BISER ISTOČNE SRBIJE – ZAJEČARAC

Zaječarsko pivo je zvanično prvi put proizvedeno 1895. godine u Zaječarskoj pivari, koju je osnovalo “Zaječarsko industrijsko udruženje”. Pivara je

Mini pivare – Veliki biznis

Preduzimljivi pojedinac ili grupa zainteresovanih prijatelja koji bi da kupovinom mini pivare pokrenu svoj biznis imaju pred sobom sve šire

NAJBOLJA AMBALAŽA Limenka na prvom mestu

Limenka je ambalaža koja na najbolji mogući način štiti ovaj osvežavajući napitak od spoljnog uticaja pre svega svetlosti koja izaziva oksidaciju, ali i toplote koja