Ako pogledamo u kom pravcu su ljubitelji piva u Srbiji trenutno okrenuti, jasno je zbog čega su lager piva najtraženija i najprodavanija, ali da lager piva i te kako imaju veliki potencijal

Da li znate da ukoliko se izuzme Irska, gde je Guinness najpopularnije pivo, ostatak sveta najčešće pije lager, odnosno da lager piva uzimaju oko 95 odsto svetskog tržišta piva.

Ovaj trend je i u Srbiji isti gde pivopije najčešće konzumiraju lagere, uglavnom domaćih brendova.

Lager piva  ne bi trebalo generalizovati i formulisati ih isključivo kao jedan pivski stil, jer ono zapravo sadrži preko 30 razlitih pivskih stilova i podstilova.

Najpoznatiji su tanki i svetli lageri bez naznačenih aroma, dok postoje i oni zahmeljeniji i gorči, ali i mutna lager piva, pa čak i tamni lageri koji mogu da imaju do 14 odsto alkohola, baš kao što je Eisbock.

Pivopije vole lager, zbog načina fermentacije, jer se   fermentišu sa kvascima donjeg vrenja, pri značajno nižim temperaturama, te se na taj način dobijaju mnogi pitkija piva.

Tehnički su zahtevniji, jer hladnija fermentacija znači i duži period potreban za vrenje, kao i rigorozno kontorolisane uslove.

Kada je reč o domaćoj kraft sceni, iako se zanatske pivare “tuku” ko ima najbolji India Pale Ale ili American Pale Ale,  postoji dobar odabir kraft lagera. Svaka iole značajnija srpska kraft pivara je u proteklih godinu dana izbacila svoj lager i trudi se da ga što bolje ispromoviše.

Među mnoštvom svetlih lagera, koji su uglavnom porekla iz Nemačke i Sjedinjenih Država, pilsner ili „pils“  je u samom vrhu prodaje. Ovaj tip lagera je poznat I kao češka škola lagera, odnosno odakle vuče korene, a najpoznatiji su upravo pilsneri iz Češke.

Ako pogledamo u kom pravcu su ljubitelji piva u Srbiji trenutno okrenuti, jasno je da lager pivo i te kako ima veliki potencijal.

Razrađeno tržište, jeftinije sirovine za proizvodnju i izrazita pitkost mogu da budu odlična kombinacija za komercijalni uspeh jednog kraft lagera. Da se razumemo, ne pričamo o jeftinom pivo za “nalivanje“, već o proizvodu koji je opšte prihvatljiv različitim ciljnim grupama, pristupačan, pri tome kvalitetan i poseduje svoj jedinstveni karakter.