Pivo i treniranje – to su dve stvari koje opisuju pravog mškarca. Ali da li ove dve stvari idu zajedno? Kako je Arnold Schwarzenegger rekao davne 1977. godine: „Mleko je za bebe. Kada odrastete morate piti pivo.“ Ali danas su stvari malo drugačije. Većina današnjih trenera i takozvanih „teretanaša“ bi radije popila litru mleka nego flašu piva, ali da li su njihovi razlozi za ovo opravdani? Da bi odgovorili na ovo pitanje moramo prvo da razmislimo šta se dešava sa našim mišićima kada treniramo. Kada se vrši opterećenje mišića, mišićna vlakna se kidaju, te se u narednih nekoliko dana ta ista vlakna oporavljaju uz pomoć hrane i odmora. Ali gde je pivo u ovoj priči? Ako obratimo pažnju na mnoga istraživanja koja su vršena kako na životinjama tako i na ljudima možemo videti sledeće: prekomerna konzumacija alkohola nakon treninga (oko 7 piva) znatno usporava proteinsku sintezu (obnavljanje mišića) kod ljudi. Ovo kategorično tvrdi studija iz 2014. godine. Rezultat je bio isti čak i kada su ispitanici pre konzumacije alkohola uneli 25 grama belančevina. Ukratko, prekomerna konzumacija piva nakon treninga je loša ideja. Iz više razloga. U preriodu od 4 sata posle treninga (takozvani anabolični period) alkohol je najštetniji po vaše mišiće. Međutim zapamtite, da sinteza proteina mišića može ostati povišena do 24 sata nakon treninga. Zbog toga konzumacija većih količine alkohola u ovom periodu može znatno usporiti oporavak vaših mišića. Ali nije sve tako mračno. U celini, a posebno ako vežbate, nauka savetuje da su jedno ili dve piva dnevno u redu. Drugim rečima, osim ako imate naviku da prekomerno pijete, bićete okej.