PIVARA DILEMMA – Kako prevazići krizu

dilemma pivara

Kako prevazići krizu nastalu koronavirusom pitanje je koje muči mnoge zanatske pivare, a pivara Dilemma otkriva tajnu

Pandemija prouzrokovana koronavirusom traje duže od godinu dana. Pandemija je pored zdravstvene, prouzrokovala i ekonomsku krizu, koja je opet svom snagom „udarila“ na privredu i građane Srbije. Na „infuziji“ su se praktično našle sve sfere poslovanja, a najgore je prošla ugostiteljska delatnost, ali i turistički delatnici.

Zatvaranje, otvaranje, neredovan rad i rad ugostiteljskih objekata u vanrednim okolnostima – odrazio se i na kraft industriju.

U većini slučajeva zanatski pivari su na velikom gubitku, jer prema podacima Udruženja pivara Srbije potrošnja kraft piva je zbog novonastale situacije smanjena za čak 90 odsto. Ukoliko se zna kolika je bila proizvodnja kraft piva pre pandemije, ovi podaci deluju kataklizmično.

Pivara Dilemma ostvarila dobit

Međutim zanatska pivara Dilemma Brewery iz Pančeva je i pored ove krize uspela da ostvari dobit, doduše minimalnu, i to zahvaljujući ključim faktorima – proizvodnji kvalitetnog kraft piva, prodajom piva preko unapređenog web shop-a i ulaganjem u kvalitetne sastojke za proizvodnju piva – slad, hmelj i kvasac.

S obzirom na to da su ugostiteljski objekti u više navrata bili zatvarani,  vlasnici pivare Dilemma rešili su da unaprede internet prodaju i da ulože novac u svoj sajt, te na taj način pokrenu novi kanal prodaje.

Pivara Dilemma kreirala novi kanal prodaje piva

-Digitalna platforma pivare Dilemma postoji od 2019. godine. Tada smo počeli polako da ubacujemo sadržaj i nismo preterano žurili,  jer se naša prodaja do pojave pandemije koronavirusa odvijala od usta do usta. Vodimo se motom da su konzumenti naših piva zapravo i najbolja reklama.

Oni jednostavno znaju da prepoznaju kvalitet – Zato su se i naša piva prodavala na preporuku. Međutim kako je virus korona pokorio čitav svet, zbog čega su počele da se sprovode i rigorozne epidemiološke mere, bili smo primorani da ceo proces oko sajta ubrzamo. Poradili smo na marketingu pivare, gde smo naravno akcenat stavili na web prodavnicu – putem koje mogu da se poruče naša piva. Ta stavka je bila poprilično „paprena“. Mi smo pivara srednjeg kapaciteta i zato je ulaganje u marketing bio veliki izazov, ali i trošak.

Kada smo pokrenuli web prodaju bukvalno smo bili na nuli – priča vlasnik pivare Ivan Gnjatović dok nam pokazuje proces proizvodnje piva, uz opasku kako su čak u prvo vreme bili u blagom minusu.

Pivara Dilemma prepoznala problem

Međutim, kako ugostiteljski objekti u jednom periodu nisu radili iskoristili su trenutak, a Ivan kaže kako se sve odigralo u novembru i to na Black Friday.

S obzirom na to da su imali dosta zaliha piva u fermentorima, a ona ne smeju dugo da stoje, jer gube svoja osnovna svojstva, proizvode su stavili na web prodaju.

-U tim kriznim momentima bilo nam je bitno samo da se vrti kakav-takav proces proizvodnje. Međutim, na naše iznenađenje od novembra do nove godine imali smo iznenađujuće veliki broj porudžbina. Ljudi su naše pivo poručivali sa svih strana, i iz velikih gradova, ali i iz mesta za koje nikada nismo čuli. Pivo smo slali preko Post expresa, pošto su se oni pokazali kao najpouzdaniji. Za kupce iz Pančeva i Beograda organizovali smo ličnu dostavu – predočava Ivan.

Pivara Dilemmma koristi kvalitetne sirovine

I nažalost onda je prodaja ponovo opala, a kako naš sagovornik kaže – razloga za to je nekoliko. Mnogi više nisu imali novca za kupovinu piva, pojedini su ostali bez posla, a deo konzumenata prestao je da pije pivo zbog vakcinacije.

Međutim otvaranjem bašta i pojavom prvih zraka sunca prodaja je ponovo skočila, kako preko internet prodavnice, tako i u ugostiteljskim objektima.

-Loše vreme je opet usporilo prodaju, tako da trenutno u ponudi imamo sedam stilova piva, a za 15 dana ćemo imati 11. Ponuda varira i u zavisnosti od godišnjeg doba. Ipak, bez obzira na proizvodni kapacitet naša piva ne menjaju kvalitet.

Zahvaljujući kvalitetnim sirovinama, ali pre svega i dobavljaču – Kompaniji Ireks iz Stare Pazove koja nas snabdeva osnovnim i specijalnim sladovima. Vrlo su profesionalni, jer sirovine čuvaju na odgovarajući način. Roba je uvek sveža i ono što je najbitnije uvek je suva. Nije se desilo da dobijem mokar slad. Što je zapravo nama i veoma bitno, jer od svežine slada zavisi i osnovni ukus piva.Vrlo su profesionalni i uvek nam izlaze u susret – navodi naš sagovornik.

Pivara Dilemma nudi IPA, pšenično pivo i lager     

S obzirom na to da je pivara Dilemma – pivara srednjeg kapaciteta i da uvek u ponudi imaju sveže kraft pivo njihova proizvodnja varira od hiljadu do 10.000 litara na mesečnom nivou. Strogo se pridržavaju srednjovekovnog Zakona o čistoći piva, koji ih obavezuje da ne upotrebljavaju sirovine koje imitiraju, odnosno zamenjuju kvalitetne prirodne sastojke.

Uz konstantno napredovanje receptura, na osnovu svetskih trendova i ukusa potrošača, oni su beskrajno kreativni, kako bi zadovoljili svačiji ukus. U ovoj pančevačkoj pivari stvaranje piva kao najprirodnijeg proizvoda fermentacije sladovanih žitarica je imperativ.

U bogatoj ponudi imaju IPA, pšenično pivo, lagere, kao i sezonska piva – winter ale i spring ale.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
beerstyle marketing 1