DRUŠTVENE MREŽE Kako su kraft pivari lagali sami sebe

DRUŠTVENE MREŽE Kako su kraft pivari lagali sami sebe

Kada se sagleda šira slika, stiče se utisak, posebno onome ko prati pivsku scenu Srbije, da su srpski kraft pivari verovali u nešto što im se džaba nudilo, a nisu bili spremni da shvate da na današnjem tržištu ne postoji ništa džabe

Intenzivno korišćenje socijalnih medija u našoj zemlji, pre svega Facebook-a i Instagram-a, poklapa se sa masovnijim otvaranjem kraft pivara u Srbiji.

Tih godina socijalni mediji dostižu neverovatnu popularnost u Srbiji i skoro svaki iole informatički pismeni građanin Srbije imao je profil na Facebook-u, a kasnije i na Instragram-u. Međutim, tih godina su algoritni socijalnih medija bili drugačije „podešeni“ i omogućavali su koliku-toliku vidljivost fan page strana, odnosno strana koje su se koristile za oglašavanje pojedinih poslova.

Promena algoritma

Ove strane prepoznate su od srpskih kraft pivara i one su masovno počele da ih koriste i da preko njih pokušavaju da komuniciraju sa potencijalnim konzumentima.

Međutim, negde u to vreme desila se i epidemija koronavirusa i odmah nakon nje i post Kovid kriza, kada sveprisutni socijalni mediji menjaju svoje algoritme i onemogućavaju vidljivost bez plaćenih oglasa, ali i sa plaćenim oglasima.

Lajkovi ne prodaju kraft pivo

Ne znajući da se prilagode i verujući u plaćene lajkove i pozitivne komentare, srpske kraft pivare nesvesno same prouzrokuju svoju propast. Verujući u nešto što ne daje efekat, ostaju zarobljene u začaranom krugu imaginarnih pratioca, sporadičnih komentara i veštački kreiranih lajkova.

Da li je kvalitet precenjen

Ova situacija uvela ih je u vrzino kolo iz kog nisu uspele da izađu i mnoge su zatvorile svoje pogone ili rade sa minimalnim kapacitetima i na granicama rentabilnosti, često pokušavajući cenom da opravdaju velike troškove i ubeđujući sebe i druge da kvalitet koji nude opravdava visoku cenu zanatskog piva.

Nerazumevanje i neshvatanje tržišta

Kada se sagleda šira slika, stiče se utisak, posebno onome ko prati pivsku scenu Srbije, da su srpski kraft pivari verovali u nešto što im se džaba nudilo, a nisu bili spremni da shvate da na današnjem tržištu ne postoji ništa džabe.

Da li su bili lakoverni ili prosto nisu imali kapacitet da shvate ulogu marketinga u plasmanu robe, u ovom slučaju specifične robe, to je već tema za neku drugu priču.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
beerstyle marketing 1