Taproom pivare Gvint

pivara gvint

Kraft revolucija donela je i novosti u odnosima između proizvođača i potrošača piva. U SAD je, na primer, broj zanatskih pivara sa Taproom-om prevazišao broj malih pivara koje ne prodaju pivo u svom maloprodajnom objektu. Najbrži, dvocifreni rast prodaje piva beleži se upravo na mestima u kojima se pivo i proizvodi. Delom je ovakav trend posledica čiste računice – pivare izbegavaju posrednike i podelu zarade, ali ima tu još nečeg – želje da se ljubiteljima piva priđe direktno i samouvereno, a to smeju samo oni koji imaju i garantuju kvalitet.

Sanja iz pivare Gvint kaže da nema pivara koji nije maštao da, neposredno uz proizvodnju, ima i Taproom – mesto gde će se pivo potrošačima ponuditi na mestu na kome i nastaje. U Gvintu su ostvarili ovaj cilj i odnedavno dočekuju ljubitelje piva u Taproom-u pivare, u Dobračinoj 59b.

Bilo nam je pre dve-tri godine neverovatno i nedopustivo da mnoga mala mesta u Slovačkoj i Češkoj, na primer, imaju  po nekoliko kraft pivara i Taproom-ova, a ogromni Beograd nijedan ovakav koncept. Zbog toga je kod nas slika o pivari od početka bila nerazdvojivo povezana s Taproom-om i pivskom baštom. Hteli smo da odmah krenemo sa brewpub-om i da imamo i restoran, ali je bilo nemoguće u centru grada pronaći toliki prostor. Ali smo od početka znali da moramo imati mesto gde ćemo vrhunsko lager pivo i predstaviti na odgovarajući način, kaže Sanja i dodaje, da je Taproom više od mesta na kome se pivo prodaje i pije. U njemu ljudi mogu da osete ko smo i šta želimo, da s njima podelimo našu misiju što je zapravo i najizazovniji zadatak u predstavljanju kompanija i proizvoda na tržištu. Taproom je idealan za to. Kada imate mesto gde sami prodajete svoje pivo onda manje zavisite od posrednika i od toga da li će on umeti i želeti da prenese vašu poruku krajnjim potrošačima.

 

Zašto Dorćol

Donji Dorćol je krug šireg centra Beograda u kome smo želeli da se pozicioniramo, a na to se idealno nadovezalo još nekoliko stvari. Donji Dorćol je autentičan, neiskvaren, bogat malim zanatima i zanatlijama. Naša pivara se dodiruje s vinotekom, odmah do nje je dečja igraonica, a krug se zatvara posebnim prostorom na kome se organizuju različiti zabavni i kulturni događaji. Uz nas je i odličan restoran. Prava kraft komuna. Uz sve to, u ovom delu grada je i započeta moderna industrija piva u Beogradu.  Mi zbog svega toga osećamo kao da smo prizvani u ovaj deo grada i sada mislimo da nije moguće pronaći ambijent koji više odgovara onome što je naša misija. Uživanje i priča uz pivo, a ne o pivu jedan je od naših slogana i savršeno se uklapa u umirujući ambijent Donjeg Dorćola.

 

Proizvodni pogon se vidi iz Taproom-a

Da, iako ne mora biti tako, smatrali smo da pravi kontakt s ljubiteljima piva možemo da ostvarimo samo ako između njih i proizvodnje piva nema praktično ničeg, tj. ako oni mogu kroz staklo da vide ko, kako i od čega pravi pivo. Vide se naši tehnolozi, sirovine i mašine, celokupan proces kuvanja piva. Nemamo šta da krijemo, naprotiv, želimo da svi vide čime raspolažemo i da mi vidimo i čujemo naše potrošače.

 

Planovi

Da iskoristimo potencijale pivare i Taproom-a. Da, s jedne strane, u našem prostoru organizujemo događaje koji će privući pojedince i kompanije, kao što su obilasci pivare i pivske ture, a da, s druge strane, zainteresujemo veći broj drugih lokala da kroz partnerski odnos zajednički plasiramo Gvint pivo.

Podelite članak
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

PROČITAJTE I: