PONUDA RESTORANA: Premium pivo se najčešće naručuje

Kroz ozbiljne i osmišljene kampanje i predstavljanje svojih proizvoda industrijske kompanije ugostiteljima nude piva koja više ne treba posebno predstavljati i za koja, ako ih neko nije probao, nije potrebna neviđena virtuoznost konobara

Izraz trend nekada se u svakodnevnom govoru upotrebljavao gotovo isključivo u vezi sa modnom industrijom, ali je odavno prešao te granice i postao prisutan u mnogim drugim oblastima. Muzički trendovi, trendovi u industriji automobila, proizvodnji keramičkih pločica, društvenim kretanjima, kulinarstvu i gastronomiji, ima ih svuda. Nekada se često prema ovom izrazu odnosilo sa nipodaštavanjem jer je obično bio sinonim za nekritičko pomodarstvo, ali je danas više oznaka za težnju, želju za boljim, kretanje ka novom i savršenijem.

Sasvim je razumljivo da trendovi nisu mimoišli ni ugostiteljstvo. Oduvek su postojali ekskluzivni restorani, kao što su oduvek postojale i drumske mehane, ali u svetu između te dve krajnje tačke dogodile su se velike promene. Od onih bazičnih, higijenskih elemenata do usluge koja je na daleko višem nivou nego nekada, atmosfere koja se pažljivo kreira, enterijera koji variraju od futurističkih i hipermodernih, do retro i rustikalnih, pomno razrađenih menija koji ne priznaju otaljavanje i sistem ,,lako ćemo‘‘. Vodi se računa o uparivanju hrane i pića i ni jedan ozbiljan ugostitelj neće sebi dozvoliti da na tanjiru servira odličnu hranu uz nekakav bućkuriš ili da mane kuhinjske ponude prikrije dobrim izborom pića. 

Vino je dugo vremena bilo glavna zvezda u izboru pića, ali je njegov ekskluzivni, pomalo aristokratski prestiž već duže vreme ozbiljno narušen i nema ozbiljnijih naznaka koje pokazuju da će se ta situacija u skorije vreme promeniti. Pivo je prešlo put od plebejskog pića koje se pre može pojaviti na nekoj narodnoj zabavi nego u restoranu visoke klase. Danas u istoriju spada scena iz jednog francuskog romana sredine dvadesetog veka u kojoj glavni junak u restoranu elitnog hotela, na opšte iznenađenje poručuje pivo, a uglađeni konobar mu nudi, kao oznaku kvaliteta i garanciju dobrog ukusa, jednostavno ,,uvozno pivo‘‘, bez imena. Današnji, savremeni konobar bi u ponudi imao mnogo veći izbor piva i znao da preporuči ono što najbolje odgovara trenutku.

Trend premijumizacije industrijskog piva upravo se savršeno uklopio u trendove u ugostiteljstvu, pa čak i u neke šire društvene trendove koji preporučuju kvalitet u odnosu na kvantitet. Jednostavno, konzumenti su spremni da popiju manje, ali i da odvoje nešto veći iznos za kvalitetnije pivo.

Prema nedavnom, studioznom istraživanju, koje je sprovela uticajna marketinška agencija za jednu od globalnih pivskih kompanija, rastuća popularnost premijum i superpremijum piva jedna je od najizrazitijih činjenica na pivskom tržištu poslednjih godina. Velika većina, čak 87% ispitanika, žena i muškaraca između 30 i 44 godine, naglasili su čistoću kao najpoželjniju karakteristiku svog premijum piva. Uz ovo ide i kvalitet sastojaka, stabilnost i pouzdan, prepoznatljiv ukus, a iznenađujuće veliki procenat ispitanika, njih 79% naglasio je važnost brenda koji ima dugotrajnost, istoriju i nasleđe kom se veruje. 

Ovo je upravo dobitan momenat za ugostitelje koji svojim gostima na svaki način, pa i kroz piće, žele da ponude nešto više od običnog proseka. Oni u ovoj priči sa sigurnošću mogu da računaju na stabilan, pouzdan kvalitet, prepoznatljiv ukus, sigurno i uredno snabdevanje. Dostupnost premijum piva uveliko olakšava planiranje i povećanje pivskog menija. Uz to, industrijska premijum piva su mnogo dugotrajnija i pogodnija za skladištenje od, recimo, kraft piva, koja su puno osetljivija na razne faktore i imaju puno kraći rok trajanja.

Marketing je takođe jedan od esencijalnih činilaca. Kroz ozbiljne i osmišljene kampanje i predstavljanje svojih proizvoda industrijske kompanije ugostiteljima nude piva koja više ne treba posebno predstavljati   i za koja, ako ih neko nije probao, nije potrebna neviđena virtuoznost konobara. Samo treba dobro osmisliti ponudu u zaista bogatom i širokom izboru i prilagoditi je izboru hrane. Gotov brend koji ima svoj jasno izražen profil, sa onom pomenutom pričom o nasleđu i tradiciji, mnogo lakše je prodati nego neko, još uvek, no name pivo.

Naravno da su ugostiteljima u svemu ovom bitne i cene. Prihvatljivost iznosa koji plaćaju i odličan odnos cene i kvaliteta mamac su kom ozbiljni ugostitelji ni ne pokušavaju da odole. Ovo se onda odražava i na konzumente koji, kao što smo naveli, u skladu sa globalnim trendovima, ne žele da ispijaju velike količine proseka za manje novca, već da za nešto viši iznos popiju kvalitetan premijum u razumnim količinama.

Mrzovoljni konobar i mlako pivo (misli se prvenstveno na sveprisutni lager) odavno su deo nepoželjne istorije u svakom ugostiteljskom objektu koji drži do sebe, a širenje premijum piva omogućava ljubiteljima ovog napitka da popiju kvalitetno pivo i u lokalima koji ne pretenduju da budu eklskluzivni, nego jednostavno gostoljubivi. A takvima se gosti uvek vraćaju. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
beerstyle marketing 1