Kompanija Heineken je svoju promociju piva Birra Moretti u Srbiji usmerila na mlade ljude, koji uživaju u vrhunskom i prestižnom ukusu, ali ne previše ekskluzivnom, što ovo pivo čini dostupnim za širi krug konzumenata
Italija je nadaleko poznata po vrhunskim vinima, međutim ne bi trebalo potcenjivati ni njihovo umeće kada je reč o kreiranju piva.
Mnogi možda ne znaju da su Italijani veoma cenjeni u pivskoj industriji, jer imaju lagere visokog kvaliteta, koji su namenjeni za masovnu potrošnju. Istorijski gledano, ova mediteranska država ima veoma dugu tradiciju u proizvodnji piva, a u prilog tome govore i podaci kako je prvo pivo proizvedeno na Siciliji u 7. veku pre nove ere.
Kroz mnogobrojna arheološka istraživanja u Pijemontu, do sasvim slučajno otkrivenih tragova ovog pića, i to u jednoj grobnici koja datira iz 560 godine pre nove ere, malo je preostalih zapisa koji kazuju da su i Stari Rimljani proizvodili i konzumirali pivo u većim količinama.
Čvrsta povezanost između piva i Italijana dokazana je na venčanju kneza Ludovica Sforza, koji je za tu priliku častio Milance besplatnim pivom. Oko ovog alkoholnog pića i dalje se vodi polemika ko ga je prvi u Italiji proizveo. Jedni tvrde da je to bilo u pivari Spluga u Kjaveni (Chiavenni) 1840. godine, dok kompanija Vuhrer ovaj podatak negira, te ističe da su oni zapravo pioniri u pivarstvu, jer su ga skuvali u Breši (Brescia) još davne 1829. godine.
Italijanski lageri
Sem po proizvodnji piva, Italijani su poznati i po uzgajanju kvalitetnog pivskog hmelja, koji se na ovim prostorima gaji od 1847. godine, kada ga je posejao Gaetano Paskui. Stoga i danas italijanske pivare koriste najbolji domaći hmelj, a poznati su i po karakterističnoj proizvodnji piva, jer prilikom fermentacije ne dodaju konzervanse niti veštačke boje. Italijanska piva se po pravilu proizvode od izvorske vode, slada, hmelja i kvasca, s tim da lokalni majstori vole da eksperimetnišu sa sastojcima. Sve to im omogućava da dobiju sofisticiraniji i neobičniji ukus po čemu se italijanski lageri razlikuju od ostalih svetskih brendova. Bez obzira na sve ove činjenice pivarstvo u Italiji se i dalje smatra mladom granom industrije, a i potrošnja piva po glavi stanovnika je vrlo niska, ako se uporedi sa konzumiranjem piva u drugim evropskim državama. Bez obzira na sve, lokalne pivare, posebno one u Severnoj Italiji dostojanstveno se suprotstavljaju uvoznim proizvodima, a jedna od tih pivara je i kompanija je Moretti.
Od lokalne pivare do pivskog giganta
Istorija pivare Birra Moretti počinje 1859. godine, kada je Luiđi Moretti odlučio da osnuje vlastitu pivaru u Udinama, u autonomnoj regiji Furlanija-Julijska krajina. U tada malom gradiću tridesetsedmogodošnji Luiđi položio je kamen temeljac, a ni slutio nije kakvu će popularnost steći njegov brend piva Birra Moretti. Međutim, kako to obično biva, ova robna marka se dobro kotirala, ali samo u lokalu. Planetarnu popularnost stiče devedesetih godina prošlog veka, kada ovu italijansku pivaru pod svoje okrilje stavlja svetski pivarski gigant Heineken. Za ovaj poslovni potez su se odlučili nakon ispitivanja tržišta, te je ocenjeno da pivo Birra Moretti ima jak tržišni potencijal.
Podsećanja radi, politika davanja licenci uvedena je 1970. godine i očigledno je doprinela daljoj internacionalizaciji Haineken kompanije. Prvi ugovori o davanju licence sklopljeni su sa većim brojem pivara u Francuskoj, Irskoj, Španjiji i Italiji, gde kompanija započinje i aktivnije da učestvuje u lokalnim pivarama. Konkretno, u Italiji Heineken decenijama radi na razvijanju kulture poznavanja piva i unapređenju lokalnih brendova, gde je naravno uvršten i brend Birra Moretti.
Ovaj holandski gigant podržava i Univerzitet piva, koji je osnovao italijanski novinar i poznavalac piva Franko Re. To je jedina škola ovog tipa u zemljama Mediterana. U ovoj školi studenti uče sve o pivu – od istorije, kulture, tehnike proizvodnje, kao i marketinške i promotivne finese.
Birra Moretti u Srbiji
Ulaskom Heineken kompanije na tržište Srbije i domaći konzumenti imaju tu privilegiju da piju svetski renomirane pivske brendove, u koje spada i brend piva Birra Moretti. Naime, u marketinškom smislu, kompanija je na svetskoj, ali i na srpskoj pivskoj sceni, uglavnom pozicionirana u segmentu premium proizvoda, ali to ne znači da im je u svakoj državi strategija komunikacije sa tržištem ista.
Naprotiv, oni svoje promotivne kampanje prilagođavaju običajima konzumenata iz država iz kojih dolaze i zato se televizijski spotovi poprilično razlikuju. Primera radi, reklama za pivo Birra Moretti nije ista na srpskom i američkom tržištu, ali u osnovi ona ima isti zajednički imenitelji, odnosno trude se da kroz spotove budu autentični i kvalitetni, te da kroz ispijajne piva promovišu uživanje i zabavu. Kompanija Heineken je svoju promociju piva Birra Moretti u Srbiji usmerila na mlade ljude, koji uživaju u vrhunskom i prestižnom ukusu, ali ne previše ekskluzivnom, što ovo pivo čini dostupnim za širi krug konzumenata.
Pivo koje se preporučuje uz jela italijanske kuhinje
Inače, pivo Birra Moretti je proglašeno za najbolje italijansko lager pivo, koje se i dalje proizvodi prema tradicionalnoj recepturi, koja se nije menjala od 1859. godine. U Italiji, brend Birra Moretti je jedno od najpoznatijih piva, a krajem dvadesetog veka značajno je ušlo na tržišta Evrope, SAD, Kanade i Japana.
U njegovoj proizvodnji koristi se samo visokokvalitetni slad, kao i posebno odabrane sorte hmelja, koje ovom proizvodu daju jedinstvenu aromu i pojačavaju njegovu suptilnu gorčinu. Reč je o pivu donjeg vrenja, zlatne boje, s dubokim ukusom slada.
Odlično se slaže s italijanskom kuhinjom, ali i sa roštiljskim mesom. Ono sadrži 4,6 odsto alkohola, što znači da može da se konzuimira u bilo koje doba dana.