Nova šansa ili potezi očajnika

Dostava piva na kućne adrese, po akcijskim, odnosno znatno nižim  cenama, ispravna je odluka srpskih kraft pivara i prvi korak u shvatanju situacije u kojoj se domaće kraft pivarstvo nalazi

Covid 19 ili poznatiji, i u narodu odomaćen, kao Koronavirus iznenadio je celokupno srpsko društvo, rukovodstvo Republike Srbije, ali i kompletnu srpsku privredu. Ne bi ovog puta ulazili u to zbog čega nas je Covid 19 iznenadio, te ko je kriv zbog situacije koja nas je uvela u vanredno stanje. Činjenica je da smo svi zatečeni, uplašeni, da smo potpuno sluđeni i da ne znamo šta da radimo i kako da se ponašamo. Takođe, neki nepopularni potezi države su neophodni, iako deluju neprikladno, no možda je to jedino rešenje novo-nastale krize.

Ako je suditi po iskustvima Kine, virus će se zadržati dva-tri meseca, te nakon toga se život vraća u normalu. A šta podrazumevaju iskustva Kine? Najkraće rečeno – stroga izolacija.

Hteli – ne hteli, svi ćemo sedeti kod kuće, neko će raditi, a neko ne, no kako će se takva situacija odraziti na našu privredu, ali i na srpske kraft pivare.

Ozbiljni privrednici predviđaju strahovit pad privrede, recesiju i ekonomsku krizu težu nego ona iz 2008. godine. Ovakva situacija će pogubno delovati na srpski turizam i ugostiteljstvo, ali i na sve one privredne grane koje su direktno ili indirektno naslonjene na ove sektore privrede.

Srpski kraft pivari su direktno vezani za sektor ugostiteljstva, odnosno on im je glavni i faktički jedini kanal prodaje. Da li će domaći kraft pivari uspeti da nađu rešenje za trenutnu situaciju, vreme će pokazati. Ohrabruje podatak, da su oni ipak fleksibilni i da će morati da se povinuju teškim vremenima. Prvi potez koji je velika većina njih povukla, a kao odgovor na trenutnu situaciju, je dostava piva na kućne adrese. Socijalni mediji su zatrpani ovakvim objava, a u kojima srpske kraft pivare nude dostavu piva, na kućne adrse, po nižim cenama. Raduje što se cene spuštaju, odnosno što se nudi kraft pivo po realnim cenama, no ostaje pitanje zbog čega nisu ranije spuštali cene i na taj način pokušali da podignu potrošnju kraft piva u Srbiji. Činjenica je da su akcijske cene iznuđene, te da vlasnici pivara nisu sigurni u budućnost svog posla. Ako je već tako i ako je dostava piva na kućne adrese jedini kanal prodaje, zbog čega se on ne organizuje po tržišnim principima. Zašto se sve radi stihijski, zašto se robuje socijalnim medijima, a bez plaćanja objava, zašto se ne angažuju stručna lica, zašto se ne udruživati i na taj način ojačavati. Puno je pitanja, a malo odgovora, puno je sujete, puno je Egoizma, a malo racionalnog pristupa.

Budućnost srpskog kraft pivarstva nije svetla i ovaj neočekivani udar može da ga “zakuca za pod”. Da li će kraft pivare to shvatiti i konačno promeniti svoj nastup prema tržištu, te shvatiti da postoje određeni zakoni tržišta, a koji se moraju poštovati i kojima se moraju povinovati.  

Možda, kažemo možda, će naredni period naterati srpske kraft pivare da “stave prst na čelo” i razmisle kako i na koji način dalje. Možda je dostava piva na kućne adrese, po akcijskim, odnosno realnim cenama, ispravna odluka i prvi korak u shvatanju situacije u kojoj se srpske kraft pivare nalaze.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
beerstyle marketing 1