OTVARAJU SE KAFIĆI I RESTORANI: Velika šansa za srpske pivare

Postavlja se pitanje na koji način će pivari, industrijski i zanatski, nastupiti, odnosno kakve su kampanje smislili da pokušaju da dođu do što više konzumenata u restoranima i kafićima

Prema informacijama koje dolaze do nas, početkom maja nas očekuje otvaranje kafića i restorana, doduše u redukovanom radnom vremenu i sa smanjenim brojem gostiju, ali i sa nekim novim pravilima. Kada je reč o klubovima i tu postoje nezvanične najave, no ne bi ovim putem licitirali sa datumima.

Otvaranjem kafića i restorana, naš život se koliko – toliko vraća u neke normalne okvire, ali ovakav potez raduje i zbog mogućeg prevazilaženja teške ekonomske situacije u kojoj smo se zadesili, te koja će zasigurno još godinama pritiskati ne samo našu zemlju, nego i ceo svet.

Uvek treba imati na umu da sektor ugostiteljstva vezuje velik broj privrednih grana, ali i da, direktno ili indirektno, zapošljava veliki broj ljudi, a samim tim povlači i velika davanja prema državi.

Otvaranje restorana i kafića, pored gostiju, najviše je obradovala i srpske pivare. Oni su tokom proteklih dva meseca pretrpeli nemerljive gubitke i ugostiteljstvo, kao značajan kanal prodaje, treba animirati da prodaje što više piva. Postavlja se pitanje na koji način će pivari, industrijski i zanatski, nastupiti, odnosno kakve su kampanje smislili da pokušaju da povećanjom prodajom dođu do što više konzumenata u restoranima i kafićima.

O ovim potezima možemo da nagađamo, jer se o njima naravno ćuti, ali možemo da pokušamo da pronađemo neke odgovore.

 

Male zanatske pivare

Srpski zanatski pivari su nažalost teško pogođeni novonastalom situacijom i potpunim stopiranjem proizvodnje i prodaje u proteklom periodu. Bilo je tu i tamo sporadičnih pokušaja prodaje piva dostavljanjem na kućnu adresu, no to nije ozbiljan kanal prodaje, jer je ovo ipak jako mlada grana industrije, za kraft pivo se malo zna, ali i ne postoji ozbiljna infrastuktura i logistika za ovakav vid prodaje. Pivnice i pabovi, kao glavni kanal prodaje kraft piva, je zamro sa zatvaranjem ugostiteljskih objekata, ali se njegovim otvaranjem situacija neće dramatično popraviti. Srpski kraft pivari treba da smognu snage, te angažuju dodatne resurse, ali i pronađu sredstva za finansiranje i da pokušaju na svaki način da pronađu kupce u velikom broju kafića i restorana, pa na taj način dođu do novih konzumenata. Jedino na taj način mogu da uposle svoje projektovane kapacitete, snize cene i povećaju prodaju, ali i steknu novu publiku. Ovo je veoma težak posao, koji zahteva ozbiljan pristup prodaji, marketingu i marketingu na prodajnom mestu, no ukoliko budu želeli da prežive moraju se okrenuti širokom tržištu.

 

Velike industrijske pivare

Kada je reč o velikim industrijskim pivarama, one su zasigurno angažovane na izradi strategija koje će, uz dodatne resurse i finansijska davanja, sigurno uticati da se prodaja industrijskih i premijum piva u ugostiteljskim objektima u kratkom vremenskom periodu poveća. Te strategije uključuju marketinške kampanje, te razne vidova marketinga na prodajnim mestima, a koje bi vrlo lako trebalo da privuku konzumente. Ne treba zaboraviti da velike pivare i njihovi prepoznatljivi brendovi imaju lojalnu publiku, sa stečenim i prihvaćenim navikama, a što će dodatno olakšati povratak idustrijskih piva i industrijskih premijum piva u kafiće i restorane, te prevazilaženje postojeće krize.

Podelite članak
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

PROČITAJTE I:

Pivo od ljudske mokraće

Ako ste kojim slučajem prisustvovali danskom muzičkom festivalu „Roskilde“, održanom 2015. godine,  onda je vaš urin korišćen za proizvodnju piva.