Zanimljivi podaci o pivu

– Zašto je pivo toliko popularno? Da bi odgovorili na ovo pitanje moramo se vratiti u prošlost. Jedna teorija glasi ovako – u srednjem veku je jako bilo teško doći do pitke vode. Zbog toga su ljudi radije pili pivo, jer u sebi sadrži alkohol pa je samim time bezbednije, a i puno je ugljenih hidrata što je ljudima davalo energiju.

– Nikada ne treba voziti pod uticajem alkohola niti bilo koje supstance, a ovo je prvi zabeleženi primer upravljanja prevoznim sredstvom pod uticajem alkohola. U ovom slučaju to je bila neka “divlja” vrsta piva. Naime, oko 2000 godina pre nove ere odigrao se ovaj incident. U Starom Egiptu, kočijaš koji je upravljao kočijama pod uticajem alkohola je zaustavljen nakon što je pregazio kaljuđere boginje Hathor. Njegova kazna je bila žestoka – razapeli su ga na vratima pivare u kojoj je tog dana pio pivo i tu je njegov leš stojao sve dok ga ptice nisu pojele.

– U Londonu 1814. godine se desio pravi „cunami“ piva. U jednoj tadašnjoj pivari, veliki „kontejner“ u kom su bila 3500 buradi piva, počeo se raspadati. Ljudi nisu primećivali i vremenom je šteta bila toliko velika da je kontejner pukao i svo to pivo je „pušteno“ na ulicu. U incidentu dve kuće su srušene i devetoro ljudi je stradalo.

– Prvi profesionalni proizvođači piva su bile žene.

– Vrste hmelja koje se koriste za proizvodnju piva spadaju u istu vrstu biljaka kao i kanabis.

– Postoji oko 400 vrsta piva.

– Belgija ima najviše individualnih brendova piva na svetu.

– Vielle Bon Secorous je najskuplje pivo, ali samo ga možete kupiti u Velikoj Britaniji po ceni od 1000 funti po flaši.
 

Podelite članak

PROČITAJTE I:

Češka piva u Srbiji

Priča o Češkoj Republici i pivu najčešće započinje dobro poznatom statistikom, koja već godinama unazad pokazuje da su Česi neprikosnoveni

PIVO IZ VINČE

Tim sačinjen od naših arheologa iz Amerike, dokazao je da su Vinčanci još pre 7.000 godina proizvodili i pili pivo.

Beer Style magazin – br. 31 –

Činjenica je da pivare, pre svega one velike, rade na granici rentabilnosti ili čak ispod te granice i da svesno iz svojih zaliha podmiruju objektivan trošak u poslovanju