Zašto je točeno bolje od flaširanog

Pravi ukus piva i sve što ono može da ponudi, možete da očekujete pijući sveže točeno pivo, a evo i zašto

Svako ko je probao točeno i flaširano pivo može potvrditi da postoji razlika u ukusu. Ova razlika je izražena čak iako je isti brend piva u pitanju. Ali i pored toga što je ukus drugačiji, većina pivopija se slaže sa tim da je točeno pivo bolje od flaširanog. Ali zašto je to tako? Zašto je točeno bolje od flaširanog?

Točeno pivo nije pasterizovano

Pivo koje je namenjeno za flaširanje mora biti podvrgnuto pasterizaciji. To znači da se gotov pivo zagreva kako bi se uništile sve bakterije koje se mogu razmnožavati u vremenu od punjenja pa do konzumacijie. Međutim, sporedni efekat pasterizacije je da utiče na ukus piva, te pojedina aromatična jedinjenja nestaju tokom ovog procesa. Ovaj proces se dešava isto kao i kod mleka. Točeno pivo, sa druge strane, ne zahteva pasterizaciju i stalno se hladi sve do trenutka kada se izlije iz slavine. Što znači da točeno pivo zadržava više originalnog ukusa.

Točeno pivo manje podleže oksidaciji

Za vreme skladištenja, najveći pivski neprijatelj je vazduh, tačnije, kiseonik. Ključni sastojci piva kao što su hmelj, ugljeni hidrati i alkohol su veoma skloni oksidaciji, što prosto rečeno znači, kiseonik reaguje sa pivom da bi degradirao njegov ukus. Kako bi se oksidacija svela na minimum, kontejneri u kojima se drži pivo treba da sadrže što je manje moguće vazduha. Zbog toga su kanisteri u kojima se drži točeno pivo bolji, jer sadrže manje kiseonika.

Zakljčak

Točeno pivo je bolje iz razloga što je svežije i nepasterizovano. Ovo praktično znači da pravi ukus piva i sve što ono može da ponudi, možete da očekujete pijući sveže točeno pivo.

Podelite članak
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

PROČITAJTE I:

Pivara Salto

Kao lokalna beogradska kraft pivara nemaju određenu ciljnu grupu, već žele da svojim kvalitetom jednostavno vežu ljude uz sebe  

Najtraženije pivo na svetu

Ako ste rešili da čekate sledeću turu piva „Dave“ pivare „Hair of the Dog“, morate biti strpljivi. Dave je poslednji

VODA, dragoceni resurs u industriji piva

Kompanija HEINEKEN Srbija je tokom poslednje decenije smanjila potrošnju vode u okviru svojih procesa proizvodnje piva za 75% i iz godine u godinu nastoji da ovaj trend održi.