Da li će Apatinska pivara pogurati srpsko tržište kraft piva

Svetska revolucija kraft piva svojim globalnim uticajem nije mimoišla ni Srbiju. Ono što je još pre svega nekih 5-6 godina bilo rezervisano za grupicu preduzimljivih zanesenjaka, danas je ozbiljan posao, a broj zanatskih pivara u poslednjih nekoliko godina doživeo je pravi bum – danas ih u Srbiji ima preko 70. Svojim pristupom, kvalitetom, raznolikošću, novim ukusima, kraft pivari su privukli i neku sasvim novu publiku. Mladi ljubitelji kraft piva, uglavnom od 19-39 godina, urbani i savremeni, više informisani o pivu od starijih generacija, doneli su sa svoje strane i novi pristup. Njihove sklonosti i ukus nisu toliko okrenuti količini, koliko žele da popiju kvalitetno pivo i probaju neke sasvim nove kombinacije. Novi konzumenti su otvorenog duha, skloni su tome da prate trendove, lakše se odlučuju da probaju nešto drugačije i manje poznato, za razliku od većine starijih i konzervativnijih ljubitelja piva koji teško odustaju od standarda na koje su navikli.

Međutim, ovaj bum ima i svoja ograničenja. Kraft pivo u Srbiji još uvek je povlastica sasvim uskog kruga ljubitelja. Udeo kraft piva na domaćem tržištu još uvek je simboličan, sa nekih 1%, dok ova cifra raste samo u par velikih centara, Beogradu i Novom Sadu, na 5%. Kada se zna da je na gigantskom tržištu SAD kraft pivo zauzelo 20% tržišta, razlika je više nego očigledna.

Kraft pivare nemaju finansijske i logističke mogućnosti da se u većoj meri probiju u HoReCa sektor i velike trgovačke lance, a njihovi proizvodni kapaciteti nisu toliki da bi mogli pokriti veći deo tržišta. Ovo uslovljava i cene domaćih zanatskih piva koje su daleko van dometa većine pivskih konzumenata u Srbiji.

Apatinska pivara, jedan od neprikosnovenih lidera na domaćem pivskom tržištu, odlično je osetila momenat i preduzela korake koji u budućnosti mogu u velikoj meri promeniti izgled kraft scene Srbije. Kao deo svetskog giganta, Molson Coors kompanije, koja u svom vlasništvu ima i kraft pivare, Apatinska pivara počela je da na domaće tržište plasira njihova kraft piva. Radi se o engleskoj kraft pivari Sharp‘s, sa obala Kornvola i lideru španskog kraft pivarstva, pivari La Sagra iz Kastilje.

Iz portfolia pivare Sharp‘s nam stižu Doom Bar, amber ale, čiji ukus je kombinacija sočnog sušenog voća i lagano pečenog slada, sa suptilnom, ali prisutnom gorčinom, Sea Fury, specijalni ale, sa raskošnim voćnim ukusom, obogaćenim aromom tamnih bobica, Wolf Rock, red IPA, neodoljiva kombinacija plemenitog hmelja i prefinjenog slada i Atlantic Pale Ale, sočnog, voćnog ukusa i fine citrusne arome. Sa španske strane u ponudi su Burro de Sancho, u red ale verziji, sa ukusom karamela i završetkom cvetne gorčine i blonde ale verziji, Madri Chulapo, pilsner voćkastog ukusa i sasvim specifične gorčine i Senator Volstead, pivo duhovito nazvano po američkom senatoru koji je pokrenuo prohibiciju, blonde ale čije karamelizovane note pružaju jedan sasvim autentičan ukus.

Sva ova piva dostupna su lokalnim ljubiteljima kraft piva i onima koji bi da ih tek upoznaju u lancu velikih trgovinskih lanaca i u HoReCa mreži loyalty ugostiteljskih objekata, partnera Apatinske pivare.

Ova ponuda sasvim sigurno pokazuje pravac u kom će se u budućnosti kretati i srpsko kraft pivarstvo, a Apatinska pivara se ozbiljno predstavlja kao mogući lider i u tom segmentu domaćeg tržišta piva. Jednostavno, situacija je i kod nas sazrela da veliki pivari postanu predvodnici srpskog krafta.

Kraft pivo naprosto mora izaći iz sasvim uskog kruga svojih ljubitelja i potrošača, kako bi mu bio omogućen dalji razvoj. Potreban je snažan zamajac u vidu dobro organizovanog, moćnog marketinga, širok prodor u sve segmente tržišta, od velikih hiper marketa do loyality HoReCa objekata, efikasnog pozicioniranja i brendiranja. Povećana ponuda i potražnja, veća proizvodnja i samim tim prihvatljivija cena za srpske ljubitelje piva neminovno će dovesti do toga da se prisustvo zanatskog piva na našem tržištu pomeri sa više nego skromnih 1% na realnih 5 – 7%. Uostalom, ni Amerikanci na svojih 20% nisu došli samo gerila marketingom i malim kapacitetima pivara.

U takvom okruženju dolazi do višestruke win-win situacije. Potrošač je u mogućnosti da prati trendove, ima široku ponudu u kojoj može pronaći ono što mu odgovara, a za svoj novac dobija kvalitetan proizvod. Prodavac ima direktnu mogućnost povećanja prodaje i samim tim zarade, dolazi do novih potrošača i povećava lojalnost kod postojećih, prateći savremena kretanja.Proizvođač je takođe u mogućnosti da zadrži konzumente i privuče nove, prati trendove i povećava proizvodnju, prodaju i zaradu.

Ukoliko i postoje neke sumnje, dovoljno je spomenuti slučaj pivare Sharp‘s – počelo je sa proizvodnjom 5.000 pinti piva nedeljno, da bi danas ta cifra iznosila 980.000 pinti nedeljno.

Podelite članak
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

PROČITAJTE I:

Ales

Ales – svetla jaka piva

Fermentisana sa najboljim kvascima na podrumskoj temperaturi, ales su punija odnosno jača piva. Mogu imati prijatan dodatak voća ili začina.

Restoran Campania Trattoria

Putovanje u srce italijanske regije Kampanja odnedavno je moguće u samom srcu Beograda. Tik uz Konak kneginje Ljubice odnedavno je

Restoran Old Mill Belgrade

Restoran Old Mill Belgrade odlikuje autentičan stil sa elementima Starog mlina i njegove post – industrijske baštine. Restoran nudi specijalitete