KAKO ORGANIZOVATI KRAFT FESTIVAL Izbegnite zamke

Festival

Festivali kraft piva u Srbiji najčešće se organizuju na pijačnim tezgama i oni predstavljaju prodavnicu pod vedrim nebom, ali neretko služe i kao dekor muzičkim manifestacijama ili ukras gastronomskih festivala

Planetarno gledano, kraft pivski festivali su vrlo popularni, a održavaju se tokom cele godine. Reč je o priredbama na kojima se isključivo promoviše kraft pivo i zato su ove manifestacije veoma korisne za male proizvođače piva, ali i one neafirmisane, koji su tek krenuli da se bave ovim biznisom. Oni su  osmišljeni da, sem zabavnog, imaju i edukativni karakter, kako bi se proširila svest potrošača o značaju kraft zajednice.

I u Srbiji se, po uzoru na svetske, organizuju manji festivali kraft piva. Na njima najčešće učešće uzima desetak zanatskih pivara, mada je u državi registrovano oko pedeset. Ipak, za razliku od svetskih, na ovdašnjim je u većini slučajeva vrlo dosadno i bez programa, jer se sve svodi na puku prodaju piva i to u što većim količinama. Razlog je jednostavan – domaći  festivali kraft piva služe zanatskim pivarima da plasiraju i da prodaju što više piva, po vrlo nepopularnim cenama. Zapravo to im je često i jedina šansa da nešto zarade. Zaboravljaju da je primarni cilj pivskih festivala promocija, a ne prodaja.

Ispravimo greške i napravimo festival

Zato se dovodi u pitanje gde i pored dobre volje greše naši zanatski pivari i šta je to što bi trebalo da urade, kako bi napravili jedan festival kraft piva po uzoru na inostrane. Postavlja se i pitanje šta je to što bi eventualno mogli da poprave, kako bi animirali što veći broj ljubitelja kraft piva. Čini se da najveći problem ovdašnjih zanatskih pivara taj što misle da je lako organizovati jednu ovakvu manifestaciju. Naime, potencijalni organizatori kraft festivala piva smatraju da je potrebno da okupe veliki broj pivopija i veliki broj zanatskih pivara. Međutim, ovo je velika greška, jer festival kraft piva ne treba da služi za puko napijanje i ispijanje piva u velikim količinama. Festival kraft piva treba da promoviše kraft pivo i da bude mesto na kom će ga što više ljudi probati i na kom će biti predstavljeno.

Iako su ovo vrlo jednostavni koraci čini se da ni jedna domaća zanatska pivara ili pojedinačni organizator nema volje da organizuje klasičan festival kraft piva. Zato nam ostaje da i dalje samo ispijamo ukusna kraft piva u nadi da ipak stižu neka bolja festivalska vremena

Profesionalci bi trebalo da uzmu stvar u svoje ruke

Planiranje uspešne pivske fešte zahteva velike pripreme, a primera radi u svetu je odavno praksa da taj posao rade kompanije, odnosno profesionalni planeri pivskih festivala. Kako u Srbiji takve kompanije ne postoje, organizatori bi trebalo da naprave detaljan plan, bar pola godine unapred, kako bi festival ispunio svoju svrhu. U toku priprema za festival kraft piva, bilo bi poželjno da se održe i edukativne radionice, na kojima bi se potencijalnim izlagačima istakao značaj manifestacije i na kojima bi se dogovorili o nižim cenama kraft piva, jer to privlači veći broj gostiju.

Istraživanja su pokazala da i izbor lokacije igra ključnu ulogu, a mesto na kojem se fešta organizuje trebalo bi da bude dovoljno veliko, kako bi u ili na prostor moglo da stane što više ljudi i proizvođača kraft piva. Mali prostor unosi nervozu, zbog gužvi oko i na štandovima, a u takvim situacijama konzumenti  praktično i ne mogu da dobiju informaciju o pivu koje žele da probaju. Ono što zanima potrošače jeste sam način proizvodnje, kao i vrste hmelja od kojih se pivo pravi.

Pažljivo biranje prostora

Idealna mesta za održavanje festivala su prostrani parkovi, lokalni stadioni, koncertna mesta ili čak samo velika livada na obodu grada. Ukoliko se organizuju u zatvorenom prostoru, najbolja opcija jeste hol zanatske pivare domaćina, gde bi posetioci u grupicama i na licu mesta mogli da vide proces proizvodnje piva. Ukoliko je to nemoguće sajamski prostor je odlično rešenje. Trebalo bi voditi računa i o organizaciji unutar festivala, pošto u svetu najbolje prolaze manifestacije gde se već na ulazu postave info pultovi. Na njima učesnici dobijaju čaše za degustaciju, kao smernice na kojim štandovima mogu da probaju određeni brend. Veliku ulogu igraju i manje poznate lokalne nano-pivare, koje sa svojom novom i retkom ponudom piva privlače potrošače. Ne treba zanemariti ni činjenicu, da će male neafirmisane zanatske pivare sa sobom dovesti i svoje lojalne sledbenike. Hrana isto tako ima važnu, ali ne i presudnu ulogu, a najbolji izbor su posebno kreirani kamioni sa hranom, iz kojih se najčešće nudi pivski meni.

Kako privući goste

Kada je reč o zabavi trebalo bi angažovati lokalni bend, koji neće zaseniti kraft pivo i zanatske pivare. Zapravo na festivalima se cela priča vrti oko promocije piva, a ne reklamiranja samog događaja. I onaj najvažniji deo odnosi se na marketinške aktivnosti, odnosno kako animirati ljude da dođu u što većem broju. Najbolji način jeste njegova blagovremena promocija u barovima, pivarama i restoranima. Takođe, valjalo uključiti i lokalne i sepcijalizovane medije zarad promovisanja učesnika. Društveni mediji su najslabija karika, jer se preko njih retko može animirati publika.

Tokom festivala bi trebalo da se organizuju i predavanja, na kojima bi gosti čuli nešto o istorijatu kraja gde se festival organizuje, ali i o samim stilovima piva koje konzumiraju. Valjalo bi obezbediti i velike količine vode, koja bi bila dostupna u posebnon šatoru i koja bi se gratis posluživala. Kako je pivo glavna zvezda festivala kraft piva, izlagači ne bi smeli da dozvole da im slavine sa pojedinim stilovima presuše.

Podelite članak

PROČITAJTE I:

PIVO OD 700 FUNTI

Najskuplje pivo na svetu retko je dostupno kod nas. Ako vam neko ponudi da kupite i naravno popijete jedno Vieille Bon Secours pivo, budite oprezni.

NAJBOLJA AMBALAŽA Limenka na prvom mestu

Limenka je ambalaža koja na najbolji mogući način štiti ovaj osvežavajući napitak od spoljnog uticaja pre svega svetlosti koja izaziva oksidaciju, ali i toplote koja