U PIVARI ZBIR NASTAJU PIVSKE ČAROLIJE

pivara zbir 3bir

Nekada davno, osamdesetih godina prošlog veka, postojalo je pivo sa slikom Tvrđave na etiketi, pod nazivom Novosadsko pivo. Ono postoji i danas, samo se pojavljuje pod nazivima  Akira, Dezerter, Šlager, Kaskader… Svim ljubiteljima kraft piva rešenje ove prividne zagonetke sasvim je jednostavno: radi se o nekima od proizvoda novosadske pivare 3bir.

Pivara postoji dve godine, što je ovim vrednim i preduzimljivim momcima bilo sasvim dovoljno vremena da prepoznatljivim ukusom svojih piva steknu brojne poklonike. I ne nameravaju da se tu zaustave. Sa nama su Ranko, direktor prodaje  i Nemanja koji je potpuno posvećen proizvodnji.

– U početku smo se bavili gipsy brewingom. Radili smo različite vrste piva i pratili šta publici odgovara, jer nije u pitanju samo ono što se nama sviđa, već šta je ljudima prihvatljivo i šta je to što bi oni pili. Tako su određeni recepti dolazili i odlazili, dok vremenom, praćenjem prodaje i potražnje nismo počeli sa ozbiljnom proizvodnjom. Naravno, taj put do same proizvodnje nije bio jednostavan, jer smo prvo morali da izaberemo adekvatnu lokaciju, da bude blizu centra grada i da, logistički, transport bude jednostavniji.

Prolaznici koji šetaju Futoškim putem, preko puta Satelitske pijace, pored nove poslovne zgrade, zastaju pred izlogom i radoznalo posmatraju postrojenje, fermentore i ljude koji vredno rade, mnogi od njih i ulaze, raspituju se o čemu se radi.

– Bilo nam je potrebno da lokacija bude na atraktivnom mestu, da ima protok ljudi, jer je ideja da se uz sam objekat proizvodnje otvori i naš tap room, gde će se služiti sveže proizvedena piva i gde će naši gosti moći, uz uživanje u pivu, da vide sam proces proizvodnje, da se upoznaju sa tim kako se pivo pravi. Planiramo da uvedemo i pivski meni, da ljudi svrate na doručak, ručak, da uveče uz kvalitetno pivo i nešto ukusno pojedu.

Upravo ovde nastaju pivske čarolije. Akira, red IPA, osvežavajuće je i pitko pivo, dobitna kombinacija američkih hmeljeva i tropskih ukusa. Gari  je kremasti stout, savršena kombinacija aroma kafe, čokolade, karamela, kokosovog mleka, pravi izbor za hladne dane koji su pred nama. Sa druge strane pivske palete ukusa stiže Šlager, veselje u flaši, nemački lager do srži. Dezerter je New England IPA, pitko, sveže, zanosno zahmeljeno pivo i svako ko stane posle prvog je dezerter. A to, naravno, nije sve što se u 3biru sprema.

– Naša piva mogu da se nađu u nekih 25 mesta u Novom Sadu, s tim da najveći broj naših pivskih etiketa može da se nađe u Beer Store lokalima, na dobro poznatim adresama, u Pap Pavla 6, u Braće Ribnikara 1 i u Miletićevoj 17. U Beogradu naša piva mogu da se nađu u Pivskom zabavniku, tu je i Srpska kuća piva, pa Krigla&Šoljica. Imamo plan da se dalje širimo na beogradskom tržištu, mada je Novi Sad  ipak najbolji grad za kraft pivo, što nam potvrđuje i dosta beogradskih pivara. Sarađujemo i sa tri programerske firme, kojima kao redovnim klijentima prodajemo pivo, dajemo i točilicu na korišćenje i ta prodaja ide vrlo dobro. Takođe smo zastupljeni u Rodi, Maxiju i Idei.

3bir je izuzetno aktivan na pivskim festivalima, gde uspešno spaja različite segmente kao što su promocija, prodaja i druženje, što naši sagovornici posebno ističu. Na Ukus festu u Beogradu, Akira Ipa je dobila nagradu za najbolji ukus. Kao i uvek, uloženi trud daje rezultate.

– Sve to počne nekim poigravanjem, kućnim pravljenjem piva, ali vremenom preraste u sasvim ozbiljnu priču. Naš glavni kuvar piva, brewmaster, Aleksandar Biševac, je neko ko se ozbiljno i duži vremenski period bavi kraft pivarstvom, student je tehnologije piva, i najkompetentniji je da se nađe u proizvodnji, podstiče je i radi na standardizaciji kvaliteta. Potpuno je posvećen svom poslu.

Možda bi nekom neupućenom sve ovo moglo izgledati kao relativno jednostavna priča. Ništa dalje od istine. Potrebno je stalno voditi računa o kvalitetu, ukusu, sirovinama, proizvodnji, pratiti prodaju, osetiti dah tržišta, planirati. A momci iz 3bira ništa ne prepuštaju slučaju.

– Ušli smo u proces rebrendinga celog našeg vizuelnog identiteta. Želimo da se i vizuelno još bolje predstavimo našoj publici, da se kroz tu vizuelnu formu na neki način uniformišemo, kako bi svaka etiketa potrošačima bila prepoznatljiva. Sada je pravo vreme da to uradimo.

Po nepisanom pravilu, mlađi svet lako ulazi u nove priče, dok stariji imaju nešto rezervisaniji stav i ta konzervativnost se ogleda i u svetu piva. Ističući značaj pivske edukacije Ranko i Nemanja za ljude koji bi da počnu sa ispitivanjem kraft galaksije od svojih proizvoda predlažu već pomenuti Šlager, inače prvo pivo koje su proizveli, Hopacabanu, zavodljivi American Blonde i Wild Orange, lagani, mutni Pale Ale.

I obojica ističu: Kada se jednom uđe u svet kraft piva, nema više povratka. Kombinacije raznih aroma i ukusa su gotovo bezgranične. Potom,  na pitanje šta je najvažnije za proizvodnju kvalitetnog piva, gotovo u glas odgovaraju: ljubav.

Sve u svemu, nema nikakve misterije, jednačina sadrži samo poznate elemente: ljubav + posvećenost + kvalitet = 3bir.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
beerstyle marketing 1