VODEĆI UVOZNICI PIVA U SRBIJI: Ko je ko na srpskom tržištu

Znate li ko na naše tržište plasira više od 150 stranih pivskih brendova i koji su stilovi najrasprostranjeniji

Prema podacima Zavoda za statistiku EU (Eurostat) lane je u evropskim državama proizvedeno više od 34 milijarde litara piva.

Najveći izvoznici bili su Holanđani, zatim Belgijanci, Nemci, Česi, Francuzi i Irci.

Piva ovih zemalja u najvećoj meri dostupna su i na srpskom tržištu, a najzastupljenija stilovi su lager, stout i pšenična. Velik broj ovih piva spade u kategoriju premium i super premium brendova.

Heineken, Carlsberg i Molson Coors

U Srbiji posluju tri velike pivske grupacije, koje dominiraju našim tržištem i koje u svom portfoliju imaju značajnu ponudu piva. Reč je o kompanijama Heineken, Carlsberg i Molson Coors.

Pored njih, na našem tržištu posluje nekoliko uvoznika i distributera, s tim da najveći udeo, koji nije pokriven od strane velikih pivskih korporacija, ostvaruju kompanije Eurolab, Calix, Sebre i Select food.

Nećemo pogrešiti ako kažemo da se na domaćoj pivskoj sceni postoji preko 150 različitih pivskih brendova i najčešće dolaze iz država koje se smatraju kolevkama pivarstva. Mada, ruku na srce, distributeri se sve više orijentišu i na uvoz piva iz zemalja koje nisu karakteristične po proizvodnji ovog alkoholnog pića.

S toga ne treba da čudi, što je konzumentima ponekad veoma teško da izaberu pivo koje će popiti.

Da bi vam donekle olakšali izbor, ali i pomogli pri odabiru, predstavićemo vam vodeće brendove, koji se nalaze na našem tržištu i ukratko reći ko je ko i šta plasira u HORECA kanal i trgovinske lance.

Eurolab Internacional Grup

Internacionalna kompanija Eurolab Internacional Grup, kao ekskluzivni predstavnik Asahi grupacije, osvežila je srpsku pivsku scenu uvozom najprodavanijeg piva u Japanu Asahi Super Dry, kao i italijanskim brendovima Peroni, Peroni Gran Riserva i Nastro Azzurro.

Oni su uvoznici i Pilsner Urquell, Gambrinus, Kozel i Grolsch piva.

Pilsner Urquell pobrao je mnoge simpatije ljubitelja piva u Srbiji, jer je tipični predstavnik češke škole spravljanja pilsnera.

Ovo pivo sadrži 4,4 odsto alkohola, a karakteriše ga prijatan miris i ukus.

Sebre

S druge strane kompanija Sebre od ove godine u ponudi ima češka nepasterizovana i nefiltrirana pivo iz pivare Svijany. Ona potiču iz najveće samostalne češke pivare, koja ne pripada ni jednoj velikoj pivskoj korporaciji, a karakterišu ih bogati ukus.

Domaćim konzumentima su dostupni Svijansky Maz i Svijanska Knežna. Svijansky Maz je klasični nepasterizovani češki lager, zlatne boje, karakterističan po kremastoj peni. Blago-gorkog je ukusa i sadrži 4,8 odsto alkohola.

Ova kompanija uvozi i špansko Estrella pivo, a reč je o tipičnom predstavniku mediteranskog lagera.

U ponudi imaju i nemačko Maisel’s Weisse, koje je pre dve godine proglašeno za najbolje pšenično pivo.

Calix

Nemačka, sem po pivu i minhenskom Oktoberfestu poznata je i po Bavarskom zakonu o čistoći piva. Konzumenti u Srbiji imaju priliku da piju Paulaner, najpoznatije bavarsko pivo, koje je rado viđen gost na pomenutom festivalu, a čiji je generalni zastupnik i uvoznik za Srbiju kompanija Calix.

Od 15 vrsta Paulanera, kod nas je dostupno pet, a od kojih je najprodavaniji Paulaner Hefe-Weissbier Naturtrüb.

Ovo pšenično mutno pivo karakteriše posebna pitkost zbog skoro voćnog ukusa koji potiče od posebno selekcionisanog kvasca. Pored Paulanera, kompanija Calix u svojoj ponudi ima i irski brend O’HARA’S, češki Rabel, škotski Belhavien i engleski Greene King.

Select Food

Za ljubitelje flaširanog, koje je identičnog ukusa kao i taze točeno stižu dobre vesti, jer je kompanija Select Food uvoznik najprodavanijeg turskog piva Efes. Na našem tržištu se prodaje u dve varijante. Efes Pilsner je pravi predstavnik mediteranskog stila, a Efes Draft karakterističan je po svojoj tehnologiji koja je identična onoj koja se koristi u proizvodnji točenog piva.

Velike pivske grupacije, koje posluju u Srbiji, u portfoliju imaju zavidan izbor ovog alkoholnog pića. Ove kompanije zauzimaju najveći deo tržišta i kroz HORECA kanal, te kroz trgovinske lance nude konzumentima premium brendove. Ova piva su dugo prisutna na našem tržištu, tražena su i dobro su poznata ljubiteljima piva u Srbiji po kvalitetu i umerenim cenama.

Molson Coors

Kompanija Molson Coors ima bogatu i dobro poznatu ponudu pivskih brendova, koja su našim konzumentima nije strana, a samo neka svetska imena iz njihovog portfolija su Hoegaarden, Miller Genuine Draft, Bavaria, Beck’s premium i Stella Artois, najprodavanije belgijsko pivo na svetu.

U ponudi je i Staropramen, praški premijum pilsner osvežavajućeg ukusa, a karakteriše ga izražena hmeljna gorčina.

Carlsberg

Kompanija Carlsberg takođe je na tržištu prisutna sa mnogim poznatim i priznatim brendovima. Osim danskog Carlsberga, pored ostalih, u ponudi imaju tamno i svetlo češko Budwaiser i nemačko pšenično svetlo i tamno Erdinger pivo. U njihovom pivskom portfoliju nalazi se i najpoznatije svetsko pasterizovano stout pivo – Guinness. Guinness potiče iz Irske, boja mu je karakteristično tamna, ima bogatu i punu penu, a služi se na temperaturi od 8-12 stepeni.

Heineken

Kompanija Heineken, pored naravno Heineken-a, u svojoj ponudi ima jedan od najpoznatijih holandskih brendova piva – Amstel Premium Pilsener. Holandski Amstel zbog jedinstvenog balansa ukusa, jedno je od najprodavanijih piva u više od 75 zemalja širom sveta.

Portfolio brendova između ostalih čine i Kapuziner, Krušovice, Birra Moretti, Laško, Red Strip i Tiger.

Podelite članak
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

PROČITAJTE I:

CHINOOK SESSION IPA

S.M.A.S.H. je pojam u pivarstvu koji objašnjava pivo sačinjeno od jednog slada i jednog hmelja – Single Malt And Single

Pivo štiti vaše srce

Pivo sadrži vitamin B6 koji štiti srce od srčanih bolesti sprečavajući nastanak jedinjenja pod nazivom homocistein. Homocistein je glavni uzročnik

PREPORUKA – Crno pivo

Crno pivo je naša preporuka za danas – ono ima karakterističan ukus i dosta je prefinjenije u odnosu na svetli lager.

VODA, dragoceni resurs u industriji piva

Kompanija HEINEKEN Srbija je tokom poslednje decenije smanjila potrošnju vode u okviru svojih procesa proizvodnje piva za 75% i iz godine u godinu nastoji da ovaj trend održi.