Nadolazeće i sve popularnije navike, koje uključuju zdrave životne stilove, prepoznale su velike pivske kompanije, koje su osluškujući konzumente i pivsko tržište potrošačima ponudile piva nove generacije
Ova godina je u definitivno u znaku fudbala, a svaki pravi zaljubljenik u „najvažniju sporednu stvar na svetu“, kazaće kako ni jedna fudbalska utakmica ne može da prođe bez piva. To čarobno osvežavajuće alkoholno piće planetarno se vezuje za za fudbal i zato je praktično nemoguće da naterate prosečnog navijača da bira između ove dve stvari. Do samo pre neki dan većina ljubitelja fudbala opuštala se uz utakmice UEFA Lige šampiona. Međutim, to nije sve jer već od kraja novembra ljubitelji fudbala moći će da uživaju gledajući utakmice sa svetskog prvenstva, koje će se održati u Kataru. Zato je sasvim izvesno da će se potrošnja piva povećati i to ne bilo kog – već bezalkoholnog. Verovali ili ne, navike današnjih konzumenata su se poprilično promenile, te je primećeno da se u svetu, ali sve više i kod nas ispija pivo koje ne sadrži nimalo ili ima beznačajni procenat alkohola, odnosno deklariše se kao bezalkoholno pivo. Razlog tome je što se ono po ukusu i aromi apsolutno ne razlikuje od standardnog piva, te ima puno zdravstvenih benefita. Hteli mi to da priznamo ili ne, ali bezalkoholno pivo sve češće ispijaju i okorele pivopije, koji su ga do nedavno zaobilazili. Ovaj trend su uočile i svetske pivske kompanije, koje su osluškivajući konzumente i pivsko tržište potrošačima ponudile piva nove generacije.
Tehnologija učinila ukus savršenim
Ono što je u ovoj priči najbitnije, jeste i činjenica da se njihov ukus apsolutno ne razlikuje od standarnih lagera, a jedna od vodećih kompanija u proizvodnji bezalkoholnog piva je kompanija Heineken. Njihovi tehnolozi dali su sebi cilj da naprave pivo sa nula odsto alkohola, a koje se po aromi, ukusu i mirisu neće razlikovati od alkoholnih piva, i u tome su i uspeli. Naime, nakon višegodišnjeg pažljivog istraživanja i korišćenja najsavremenijih tehnologija proizveli su bezalkoholno pivo osvežavajućeg i punog ukusa i arome. Za njegovu proizvodnju koriste jedinstveni A-kvasac, vodu, ječam, slad i hmelj. Stoga Heineken 0.0 odlikuju voćne note, sa primesama blaže arome slada. Balans koji se oseti na nepcu dobijen je zahvaljujući specijalnom dvostrukom kuvanju, a zatim i fermentacijom, kao i pažljivim izdvajanjem alkohola. Sem što je pitko, bezalkoholni Heiniken 0.0 sadrži i duplo manje kalorija u odnosu na klasičan lager, jer sadrži i znatno manje šećera.
Nove generacije konzumenata piva
Svi ovi argumenti učinili su da se mladi konzumenti okrenu ka bezalkoholnom pivu, jer pored toga što je pitko, ono je i zdravo, te potpuno bezopasno za učesnike u saobraćaju. Za razliku od alkoholnog, bezalkoholno pivo se preporučuje i posebnim grupama ljudi, jer smanjuje napetost i nervozu, ali i blagotvorno utiče na organizam. U prilog tome idu i mnogi naučni radovi, koji potvrđuju da je bezalkoholno pivo prirodni izvor minerala magnezijuma, kalijuma, cinka, fosfora, sumpora, natrijuma, gvožđa i bakra. Takođe, bogato je i vitaminima B grupe, ugljenim hidratima, pojedinim aminokiselinama i flavonoidima. Zato ga vrlo rado piju i menadžeri, vozači, rekreativci, tinejdžeri, trudnice i osobe koje su na dijeti, te ljudi koji iz nekog razloga ne smeju da piju alkohol.
Ipak, valjalo bi podsetiti, kako nije baš uvek bilo sve tako idilično, jer kada se bezalkoholno pivo pojavilo na tržišu postalo je predmet podsmeha i loših komentara. Mnogi su tada smatali kako je bezalkoholno pivo bezukusno i bez karaktera, kao i da nema onu istančanu punoću i reskost klasičnog piva.
Sve je krenulo od piva za vozače
Za bezalkoholno pivo bi se moglo reći da je nastalo relativno nedavno, pošto se s njegovom proizvodnjom započelo tek pred kraj prošlog veka. Ideja o njegovoj proizvodnji rodila se sedamdesetih godina prošlog veka i to na Bliskom istoku. Ideja je bila da se kreira pivo, koje bi moglo da zadovolji verska ubeđenja muslimanskog življa, te da im se ponudi alternativa. Tada su nemački pivari dali sve od sebe da razviju bezalkoholni recept, u kojem bi uživali i oni koji ne piju alkohol. Međutim, na njihovo opšte razočarenje, ovaj tada novi stil piva nije našao svoju publiku. Da bi umanjili štetu, marketinški stručnjaci nemačkih pivarskih grupacija smislili su da novonastalo pivo izreklamiraju kao „pivo za vozače“. Radeći godinama na ispravljanju mana, tehnolozi su samo pet decenija kasnije rešili njegove i najsitnije nedostatke. Pošto su ga doveli do savršenstva, po popularnosti bezalkoholno pivo se približava standardim pivima.
Većina bezalkoholnih piva jesu lageri, a nazivaju ih i sober, odnosno trezno pivo. Inače, valjalo bi napomenuti da je na osnovu iskustava potrošača u Srbiji, Heineken 0.0 izabran za proizvod 2021. godine i to u kategoriji bezalkoholnog piva. Kompanija je ovom laskavom titulom dokazala kako pozitivno utiče na zajednicu u kojoj posluje – Kompanija Heineken svake godine izdvoje i deset odsto od godišnjeg prihoda kako bi promovisali zdrave stilove života.