UVOZNA PIVA Strani brendovi traže svoj deo tržišta

premium pivo

Na srpskom tržištu nalazi se veliki broj uvoznih pivskih brendova, koje u najvećoj meri plasiraju velike pivarske korporacije, koje i dominiraju srpskim tržištem piva, ali i uvozna piva nekoliko manjih uvoznika.

Zbog bogate istorije, ali i prijemčivog ukusa, pivo se proizvodi u skoro svim državama na svetu, mada su najpoznatiji stilovi, ali i brendovi, koji dolaze iz Sjedinjenih Država, Nemačke, Holandije, Belgije, Češke i Irske.

Upravo ove države su i najveći proizvođači piva na svetu, a mnoge zemlje postale su odlična uvozna zona, među njima i Srbija, koje „gutaju“ sve što veliki giganti proizvedu.

Stoga ljubitelji piva širom sveta najčešće piju najpoznatije pivske brendove, bez obzira u kom delu sveta žive.

Pivarske multinacionalke pokrivaju veći deo tržišta Srbije

U Srbiji posluju tri velike pivarske grupacije – Carlsberg, Heineken i Molson Coors, koje i dominiraju srpskom pivskom scenom.

Ove korporacije sem što vlasnici najvećih srpskih pivara, pokrivaju i oko 50 odsto tržišta uvoznih piva, te slobodno možemo reći da su pomenute kompanije vladari srpskog tržišta piva.

Osim njih u Srbiji posluje i nekoliko domaćih uvoznika, kao što su kompanija Calix, Eurolab i Select Food, koje snabdevaju srpsko tržište premium segmentom uvoznih piva.

Valjalo bi napomenuti da jedan deo tržišta uvoznih piva pokrivaju i trgovinski lanci poput nemačkog Lidla, holandskog Deleza i domaćeg Amana, koji prodaju svoje trgovačke marke ili uvozna piva najčešće nižeg cenovnog ranga.

Bogata ponuda uvoznih piva

Danska kompanija Carlsberg, koja je vlasnik Čelarevske pivare, osim Carlsberg piva, nudi i francusko specijalno svetlo pivo Grimbergen Blonde, koje se za ovdašnje potrošače proizvodi i pakuje u Poljskoj.

Zatim, u ponudi im je i špansko pivo San Miguel Fresca – osvežavajući lager zlatno žute boje, koji se služi sa limunom i vrlo je pogodan za letnje dane.

Ova kompanija na srpsko tržište uvozi i plasira i tamni i svetli premium brend češki Budwaiser.

U svom portfoliu ima i nemačko pšenično svetlo i tamno Erdinger pivo, ali i najpoznatije svetsko pasterizovano staut pivo – Guinness, koje potiče iz Irske, a koje je karakteristično tamne boje, bogate i pune pene i koje spada u premium proizvode u višoj cenovnoj kategoriji.

Uvozna piva koja kompanija  Calsberg nudi srpskim potrošačima su srednje i više cenovne kategorije, odnosno cena im je između 150 i 350 dinara u maloprodaji.

Od Amstela do Corone

S druge strane kompanija Heineken, osim čuvenog Heineken-a, u ponudi ima jedan od najpoznatijih holandskih brendova piva – Amstel Premium Pilsener, koji je prvobitno kreiran s namerom da zadovolji prefinjen ukus potrošača u Amsterdamu, ali čini se da je i po meri konzumenata i u Srbiji.

Ono poseduje osvežavajuće izbalansiran i bogat ukus. Valjalo bi podsetiti i da je Amstel jedno od najprodavanijih piva u više od 75 zemalja širom sveta.

Njihov favorit je i Kapuziner Weissbier, originalno bavarsko pivo, koje se kuva po drevnom receptu manastirskog piva, a svoje korene vuče iz grada Kulmbaha. Portfolio brendova između ostalih čine Birra Moretti i Laško pivo. Uvozna piva, koje plasira kompanija Heineken na tržište Srbije, spadaju u srednju i višu cenovnu kategoriju.

Kada je reč o kompaniji Molson Coors, u čijem je posedu Apatinska pivara, valjalo bi naglasiti da u svom portfoliu imaju odličnu ponudu uvoznih pivskih brendova poput Stella Artois, najprodavanijeg belgijskog piva na svetu, zatim tu su Hoegaarden i Leffe.

Leffe Blonde je svetlo pivo specifičnog ukusa, dok je Leffe Brune tamno pivo jače slatkasto-kompleksne arome sa dugom završicom. Oni u ponudi imaju i Corona, Bavaria i Beck’s premium pivo, kao i Praha by Staropramen, premium pilsner koji je kreiran za mlade urbane ljude.

Paulaner omiljen među Srbima

Kada je reč o uvoznicima i distributerima kompanija Calix, pored distribucije domaćih, distributer je i inostranih brendova iz Češke, Irske, Italije, Japana i Španije, dok je i ekskluzivni uvoznik nemačkog brenda Paulaner, najpoznatijeg bavarskog premium piva koje ima važnu ulogu i na Oktoberfestu.

Od 15 vrsta Paulaner-a, kod nas je dostupno šest u staklenoj i aluminijumskoj ambalaži, od kojih je najprodavaniji Paulaner Hefe-Weissbier Naturtrüb. Pivo poseduje voćni ukus, koji se dobija od posebno selekcionisanog kvasca. Pored nemačkog Paulaner-a, u ponudi imaju i irski brend O’HARA’S.

I Eurolab Internacional Grup u ponudi ima uvozna piva.

Eurolab je ekskluzivni predstavnik Asahi grupacije, koja na domaćem tržištu nudi najprodavanije pivo u Japanu Asahi Super Dry, ali i piva italijanskog brenda Perroni, češki Pilsner Urquell, Gambrinus, Kozel i Grolsch.

Kompanija Select Food uvoznik je najprodavanijeg turskog piva Efes. Efes Pilsner je pravi predstavnik mediteranskog stila, a Efes Draft se kuva po tehnologiji koja je identična onoj koja se koristi u proizvodnji točenog piva.

Manje poznati, ali zastupljeni pivski brendovi

Kada je reč o trgovinskim lancima, njihova ponuda uvoznih piva nije zanemariva, ali kako smo primetili ponuda je mnogo oskudnija u odnosu na prethodne godine. Oni uglavnom uvoze pivo niže cenovne kategorije.

Kompanija Delhaize Group lansirala je svoju 365 robnu marku piva, koje se proizvodi u Francuskoj, a njegova cena je oko 60 dinara. Lidl u ponudi ima pivo iz uvoza Argus, a najprodavaniji je Argus Strong sa 7,2 odsto alkohola.

U trgovinskom lancu Aman u ponudi imaju poljsko pivo Brauer iz pivare Van Pur, koja je osnovana 1989. godine, a koje staje oko 60 dinara.

Rast tržišta uvoznih piva

Iz pažljive analize tržišta u proteklih nekoliko godina, može se zaključiti da tržište uvoznih piva u Srbiji raste, sa širokim spektrom stilova i brendova visoke, srednje ili niže cenovne kategorije, koji su dostupni potrošačima sa višim i sa nižim primanjima.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
beerstyle marketing 1