KAKO OD REKLAME ZA JELEN PIVO NAPRAVITI HIT

Nova kampanja Jelen piva „Ja želim pivo“ britkim tekstom i dopadljivom melodijom predstavila je našu svakodnevicu preciznije od najdetaljnijeg društvenog istraživanja. Naviknuti na jednolične forme reklama, blede lokalizacije globalnih kampanja ili agresivne slogane, reklama Jelen piva došla je kao pravo osveženje u svetu advertajzinga. Pesma je osvojila slušaoce oba pola i različitih uzrasta i postala nezvanična himna svih ljubitelja piva, a reklama koju smo svakodnevno gledali na televiziji, pomerila je granice i ponudila i drugačiji pogled na muška zaduženja. Kako je tekao kreativni put nastanka kampanje pitali smoOliveru Nikodijević, direktorku marketinga Apatinske pivare

„Priča o kampanji „Ja želim pivo!“ je jedinstvena po mnogo čemu. Osnovna poruka brenda izražena je kroz pesmu (što nije jedinstveno) ali jeste da je pesma nastala na radionicama koje smo krajem 2017. godine organizovali kako bismo redefinisali poziciju Jelen piva. I da su autori pesme zapravo zaposleni u Apatinskoj pivari i jedna koleginica iz naše kreativne agencije. Na radionicama koje smo organizovali angažovali smo sve članove marketing tima, kolege iz prodaje i trade marketinga, proizvodnje, sve direktore kompanije, kolege iz svih agencija koje rade na Jelen-u, eksterne saradnike. Na osnovu niza istraživanja, tražili smo i gradili poziciju Jelen piva u životima njegovih potrošača. U toku radionice koja se bavila baš potrošačem, njegovim potrebama, željama, očekivanjima, nadama, frustracijama i strahovima, jedna od grupa je svoje razumevanje izrazila kroz pesmu. U početku smo je pevali samo na internim događajima, a posle smo shvatili da ona zapravo odslikava sve što je važno, šta želimo da kažemo i da jasno određuje ulogu Jelen piva. Uz mnogo vere da je to prava stvar, malo hrabrosti da se sa tako nečim izađe, i uz potpunu podršku svih koji odlučuju, nova kampanja je u ugledala svetlost dana.“, kaže Olivera Nikodijević.

Šta je osnovna poruka pesme „Ja želim pivo?“

Muškarci su glavni pijači piva u Srbiji. Kako se menjalo društvo i njegov karakter, tako se promenila i uloga muškaraca u njemu. Nekada neprikosnoveni vladari svojih porodica i njihovih sudbina, ostali su i dalje važni faktori stabilnosti ali sa mnogo više zaduženja i obaveza u porodici, koje obavljaju svaki dan. Svaki od njih je od prvog alarma ujutro do navijanja sata za sledeći dan u neprekidnoj trci sa vremenom i obavezama. Samo oni znaju kako to postižu. I ne misle da je to neki veliki uspeh, jer se to od njih očekuje. Jelen razume današnje muškarce. Razume svaki njihov uzdah, svaki osmeh, svaki pogled. Razume ih i kad im je lepo, i kada im je teško. Razume sa čim se sve susreću. I svakome od njih kaže: „Ti si heroj!“. I kaže im: „Snaga je u vama!“. Kaže im da su pobednici svakog dana. I da zbog toga treba da budu ponosni na sebe.

Fanovi Jelen piva – glavni junaci nove reklame

Video snimci pristigli na digitalni konkurs pokazali su da svakodnevni junaci žive među nama i oni su nove zvezde TV spota Jelen piva.
„Naši fanovi među kojima je i zavidan broj dama iz raznih gradova u Srbiji imali su priliku da se oprobaju kao glumci i odlično zabave na snimanju spota koji predstavlja njihovu interpretaciju pesme „Ja želim pivo“. Dinamično, na momente komično i izuzetno realno ispričali su nam svoj dan i načine da proslave svoje male pobede u danu. Za dnevnu dozu dobrog raspoloženja preporuka je da na YouTube-u pogledate novu verziju spota sa ljubiteljima Jelen piva i uverite se zbog čega su male pobede vredne slavlja svakog dana“, napominje Olivera Nikodijević
Link fan pesme – https://www.youtube.com/watch?v=iJQN4T6qV0o

Kako ste motivisali zaposlene da učestvuju u kreiranju pesme?

Ne mislim da sam ih ja lično motivisala. Pre sam potpuno ubeđena da ih je motivisala spoznaja o novoj ulozi muškarca i njihovo prepoznavanje u istoj. Osim toga, izvanredan osećaj za sve njih je bilo učešće u radionicama i u projektu. Osećali su da je važno to što rade jer Jelen je svima nama velika ljubav i velika odgovornost. Svi mi tom fantastičnom brendu dugujemo mnogo i svesni smo da mnogo treba i da mu damo. Naravno, bilo je suštinski važno i da se stekne kreativna kritična masa od njih četvoro koji su svoje viđenje života današnjeg  muškarca u Srbiji i Jelenovu ulogu u njemu izrazili upravo kroz pesmu. Meni lično je jako stalo da kažem imena tih četvoro izvanrednih ljudi: Marko Žugić i Marko Margan iz marketing tima, Srđan Đuričić koji se bavi cenama i prihodima (i finansije mogu da budu vrlo kreativne, zar ne?) i Ines Došen iz agencije Idea +. Reči pesme su bile upakovane u zvuke jedne popularne pesme i već na samoj radionici smo znali da imamo hit. Kasnije smo tekst nadogradili uz pomoć naše kreativne agencije sa još jednom strofom i refrenom, a kada smo prelomili da ćemo od te pesme napraviti spot za kampanju, angažovali smo kompozitora Nemanju Mosurovića da nam uradi muziku. Jedini brief koji smo mu dali je bio da želimo muzički hit. I dobili smo baš to.

Koliko vam je pozicija žene pomogla ili odmogla u kreiranju „muške“ kampanje?

Ja već godinama odgovaram na isto pitanje – kako žena može da razume „muške“ teme i pivo. I moj odgovor je uvek isti – žena možda i ne može, ali profesionalac u marketingu, kog god da je pola, može i mora. To je jednostavno uslov da bi svoj posao radio/la dobro i sa uspehom. Moram priznati da su nama ženama neki nalazi iz istraživanja koje smo radili, i neki komentari kolega, bili mali izazov za razumevanje ali smo ih prepoznavali u svojim partnerima, očevima i braći, prijateljima, kolegama, pa smo mogle da ih pravilno tumačimo. Na to sve smo dodale i onu dozu ženske intuicije i osećaja za fine nijanse i realno sagledavanje, tako svojstvene ženskom senzibilitetu, što je čitavom postupku dalo dodatu vrednost.

Kakve su reakcije ljubitelja piva na reklamu?

Sjajne. Ne mogu da kažem da nismo brinuli. Izašli smo sa novim formatom, i sa temom koja je mogla, na prvi pogled, izgledati kao banalna. Kao odgovor, dobili smo na stotine izuzetno pozitivnih komentara i na temu i njenu relevantnost, i na format, i na opšti umetnički utisak. Za mene lično je ključna stvar to što su mnogi napisali da se prepoznaju u situacijama. Naročito su mi bili simpatični komentari na temu gaženja lego kockica koje su razbacane po kući. Komentarisali su i ukupan utisak o reklami, o muzici, o glumi, o likovima koji su izgledali upravo kao oni, dakle prirodno i realistično, i sve to nam je upravo potvrdilo da smo uradili pravu stvar.

Čitavu priču smo kroz dvosmernu komunikaciju sa našim potrošačima na društvenim mrežama nadogradili tako što smo ih pozvali da nam pošalju svoje snimke kako pevaju našu pesmu. U novogodišnoj noći je upravo startovala druga faza kampanje sa spotom u kojoj naši dragi potrošači, kreativni, veseli, stvarni, koje smo na konkursu izabrali, pevaju „Ja želim pivo!“. I nisu samo muškarci. Ima i predivnih devojaka i žena koje vole naš brend. Šta ćete realnije i lepše od toga? I shvatićete da to samo Jelen može da uradi.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
beerstyle marketing 1