AKTUELNO: Online prodaja piva

Ovaj kanal prodaje traži infrastrukturu, određenja znanja i predznanja iz domena marketinga i trejd marketinga, ali i preko potrebnu logistiku

Proteklih dana socijalni mediji su se usijali od plaćenih objava za online dostavu svega i svačega. Virus, koji nas je sve iznenadio, posebno je uzdrmao mala preduzeća, te privredne subjekte koji su direktno ili indirektno naslonjeni na sektor turizma i ugostiteljstva.

Novonastalom situacijom direktno su pogođene i srpske zanatske pivare, jer je najveći kanal prodaje kraft piva upravo preko pivnica i pabova. Vrata trgovačkih lanaca i malih komšijskih radnji su često zatvorena za srpska kraft piva i postavilo se pitanje kako organizovati prodaju, a samim tim i sačuvati pivaru i zaposlene. Online prodaja se postavila kao jedino rešenje, no ovo je složen proces prodaje i na to nisu računali srpski zanatski pivari. On traži infrastrukturu, određenja znanja i predznanja iz domena marketinga i trejd marketinga, ali i preko potrebnu logistiku.

Valja, istaći da se online prodaja ne organizuje ad hoc preko socijalnih medija, već da se obavlja preko kompanijskih ili specijalizovanih digitalnih platformi, a koje imaju razrađene alate za ovu vrstu delatnosti. Srpski kraft pivari svoj brend grade na socijalnim medijima, a ne preko svojih sajtova i ova situacija je pokazala da se robna marka ne postavlja na tržištu putem lajkova. Socijalni mediji su odličan alat za privlačenje konzumenata i kupaca na sopstveni sajt i oni treba da služe samo u tu svrhu. To praktično znači da svaka zanatska pivara mora da ima svoj sajt, a preko koga bi se primale porudžbine ili da se udruži što veći broj pivara i da se napravi specijalizovani sajt za ovu delatnost. Uvek treba imati na umu da građenje i pozicioniranje digitalne platforme na pretraživaču traje bar godinu dana i da zahteva dosta rada i uloženih sredstava.

Pored kompanijskih sajtova ili specijalizovane digitalne platforme za online porudžbine, od ključnog značaja su infrastruktura i logistika za ovu delatnost.

Infrastruktura podrazumeva dobro kreiran kanal ovakvog načina prodaje i zahteva adekvatan rad na kreiranju targeta, a preko kojih bi se kapilarno radila prodaja. Ovo praktično znači, da se treba organizovati verna publika, a koja se opet stiče kvalitetom i građenjem brenda, ali i angažovanjem spoljnih saradnika koji bi bili direktno ili indirektno vezani za prodaju.

Kada je reč o logistici, ona se može razdvojiti na sopstvenu logistiku ili na angažovanu logistiku. Sopstvena logistika podrazumeva svoja dostavna vozila i zaposlene ljude, dok angažovana logistika podrazumeva angažovanje dostavnih servisa i oslanjanje na njihove usluge, a pod uslovima definisanim na tržištu.

 

Podelite članak

PROČITAJTE I:

Restoran Pink

U beogradskom naselju Žarkovo, na adresi Solunskih boraca broj 16, nalazi se restoran Pink. Skoro dve decenije to je dobro

BISER ISTOČNE SRBIJE – ZAJEČARAC

Zaječarsko pivo je zvanično prvi put proizvedeno 1895. godine u Zaječarskoj pivari, koju je osnovalo “Zaječarsko industrijsko udruženje”. Pivara je

NAJBOLJA AMBALAŽA Limenka na prvom mestu

Limenka je ambalaža koja na najbolji mogući način štiti ovaj osvežavajući napitak od spoljnog uticaja pre svega svetlosti koja izaziva oksidaciju, ali i toplote koja