Ovaj kanal prodaje traži infrastrukturu, određenja znanja i predznanja iz domena marketinga i trejd marketinga, ali i preko potrebnu logistiku
Proteklih dana socijalni mediji su se usijali od plaćenih objava za online dostavu svega i svačega. Virus, koji nas je sve iznenadio, posebno je uzdrmao mala preduzeća, te privredne subjekte koji su direktno ili indirektno naslonjeni na sektor turizma i ugostiteljstva.
Novonastalom situacijom direktno su pogođene i srpske zanatske pivare, jer je najveći kanal prodaje kraft piva upravo preko pivnica i pabova. Vrata trgovačkih lanaca i malih komšijskih radnji su često zatvorena za srpska kraft piva i postavilo se pitanje kako organizovati prodaju, a samim tim i sačuvati pivaru i zaposlene. Online prodaja se postavila kao jedino rešenje, no ovo je složen proces prodaje i na to nisu računali srpski zanatski pivari. On traži infrastrukturu, određenja znanja i predznanja iz domena marketinga i trejd marketinga, ali i preko potrebnu logistiku.
Valja, istaći da se online prodaja ne organizuje ad hoc preko socijalnih medija, već da se obavlja preko kompanijskih ili specijalizovanih digitalnih platformi, a koje imaju razrađene alate za ovu vrstu delatnosti. Srpski kraft pivari svoj brend grade na socijalnim medijima, a ne preko svojih sajtova i ova situacija je pokazala da se robna marka ne postavlja na tržištu putem lajkova. Socijalni mediji su odličan alat za privlačenje konzumenata i kupaca na sopstveni sajt i oni treba da služe samo u tu svrhu. To praktično znači da svaka zanatska pivara mora da ima svoj sajt, a preko koga bi se primale porudžbine ili da se udruži što veći broj pivara i da se napravi specijalizovani sajt za ovu delatnost. Uvek treba imati na umu da građenje i pozicioniranje digitalne platforme na pretraživaču traje bar godinu dana i da zahteva dosta rada i uloženih sredstava.
Pored kompanijskih sajtova ili specijalizovane digitalne platforme za online porudžbine, od ključnog značaja su infrastruktura i logistika za ovu delatnost.
Infrastruktura podrazumeva dobro kreiran kanal ovakvog načina prodaje i zahteva adekvatan rad na kreiranju targeta, a preko kojih bi se kapilarno radila prodaja. Ovo praktično znači, da se treba organizovati verna publika, a koja se opet stiče kvalitetom i građenjem brenda, ali i angažovanjem spoljnih saradnika koji bi bili direktno ili indirektno vezani za prodaju.
Kada je reč o logistici, ona se može razdvojiti na sopstvenu logistiku ili na angažovanu logistiku. Sopstvena logistika podrazumeva svoja dostavna vozila i zaposlene ljude, dok angažovana logistika podrazumeva angažovanje dostavnih servisa i oslanjanje na njihove usluge, a pod uslovima definisanim na tržištu.