ISTRAŽUJEMO: Kako prepoznati dobru pivaru

Odgovor na ovo pitanje pokušali smo da potražimo iznoseći činjenice, te da se nakon toga nametne logičan odgovor

Ukoliko ulazite u svet kraft piva sigurni smo da vam se u glavi stalno prepliću misli, samo sa jednim pitanjem – Kako prepoznati dobru pivaru?

Na sceni kao što je srpska, odnosno na jako mladom tržištu, bar kada je reč o zanatskim pivarama, teško je dati tačan odgovor. Odgovor može da ide u više pravaca, ali i da bude dijametralno-suprotan, a opet ne određen.

Možda je bolje odgovor potražiti iznoseći neke činjenice pre samog odgovara, te da se on nakon toga logično nametne.

Dobra zanatska pivara mora da ima svoje postrojenje za proizvodnju kraft piva, mora da poseduje magacin za pravilno odlaganje sirovina, mora da ima hladnu komoru za odlaganje gotovih piva, mora da ima svoju punilicu za flaširana piva, piva u limenkama i punilicu za kegove. Takođe, dobro bi bilo da ima i punilicu za plastičnu ambalažu. Valja istaći i da je jako bitan detalj i posedovanje labaratorije za kontrolu piva, ali i sistema za dezinfekciju.

Pored kompletirane proizvodnje, zanatska pivara, koja bi trebala da zrači poverenjem, treba da ima stalnu i ne promenjivu sirovinu za izradu piva, ali i definisan kanal prodaje piva.

Veoma važan detalj prilikom ocene zanatske pivare je i njena uposlenost projektovanih kaciteta. Ukoliko je uposleni kapaciet 20 do 30 odsto, u odnosu na projektovani kapacitet, to dovoljno govori o toj pivari.

Pored svega nabrojanog, veoma bitan detalj, a koji mnogi zanemaruju je paleta piva koja je stalno u ponudi. Ukoliko jedna zanatska pivara u svojoj ponudi konstantno ima, recimo pet etiketa, odnosno stilova piva, to govori da ta pivara ima standard koji omogućava stalan kvalitet i nepromenjivost prilikom dugoročne proizvodnje. To praktično znači da je to ozbiljna pivara i da može da dobije vaše poverenje.

Ukoliko zanatska pivara stalno na tržište izbacuje nove etikete – nova piva, stilove i podstilove, to govori da ta pivara „luta“ u potrazi za pivom koje bi je simbolizovalo, traži kupce, ali i da nema ujednačen standard u proizvodnji, a samim tim ni u kvalitetu piva. Takođe, često „izbacivanje“ novih etiketa piva na tržište, odaje još jedan veoma važan detalj i otkriva ono što pivara želi da sakrije – Masovnim izbacivanjem novih etiketa, stilova i podstilova na tržište, vešto se maskira problem pivare u nemogućnosti kontrole kvaliteta i neujednačene održivosti postojećih etiketa-piva.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
beerstyle marketing 1