PAMETNA KUPOVINA: Što svežije, to bolje

Evo šta treba da znate kada kupujete piv

Da li znate da je pivo ustvari hrana koja mora da se troši kako se vremenom ne bi pokvarilo. Nenazivaju pivo džabe tečni hleb, jer kao i “naš nasušni” što svežiji, to je bolji.

Zato je od ključne važnosti da znate šta treba činiti ukoliko kupujete pivo koja ne sadrže konzervanse odnosno kraft piva.

Nažalost, naši zakoni dozvoljavaju proizvođačima da prodaju svoje proizvode bez obaveze da tačno naznače sastojke koji se u njemu nalaze. Zato pre kupovine omiljenog piva obavezno  gledajte datum proizvodnje.

Svaki kupac će proveriti zrelost voća, ljubitelj vina će pogledati godinu berbe, pa zašto onda i pivopije ne bi radile isto pri kupovini piva?

Primetićete da se na svakom pivu nalazi napomena da se mora čuvati na hladnom i tamnom mestu. Isto tako videćete da malo ko ovo poštuje, te da se obično ispred prodavnica nalaze pune gajbe piva koje stoje na suncu. Pivo vremenom postaje ustajalo i gubi svoj ukus.

Piva su u proseku sveža tri meseca nakon flaširanja. Neke vrste piva mogu duže da imaju svežinu, a to su uglavnom pasterizovana piva koja proizvode velike industrijske pivare.

Takođe, hmelj i alkohol su dobri prirodni konzervansi, te piva sa dosta hmelja i alkohola imaju duži život. Sve u svemu, za razliku od vina, piva su vremenom sve lošija.

Izuzetak predstavljaju samo određeni stilovi piva: braleywine, stara ejl piva, pojedina belgijska trappist piva…

 Zato nikad nemojte da kupujete velike količine piva, koja su pred  istekom čak i kada su na akciji,  i uvek proverite datum proizvodnje.

Podelite članak

PROČITAJTE I:

Srbija voli Ameican Pale Ale

Prvi susret sa kraft pivima? Prvi susret sa kraft pivima bilo je pivo naših beogradskih prijatelja koji su prilikom obilaska

Restoran Dva Jelena

Osnovan davne 1832. godine, restoran Dva Jelena je vekovni simbol Beograda, čuvar tradicije i boemskog duha. Poznat je po specijalitetima

NOVA GODINA Predlog hrane i piva

Danas je kombinovanje piva i hrane postalo prava mala umetnost, kroz koju se razmatraju boje, ukusi, temperature konzumiranja, količina alkohola i arome kao i prilike