Mini pivare – Veliki biznis

Preduzimljivi pojedinac ili grupa zainteresovanih prijatelja koji bi da kupovinom mini pivare pokrenu svoj biznis imaju pred sobom sve šire tržište, publiku koja želi da pije piva novih ukusa i brojne ugostitelje kojima je stalo da u svojoj ponudi imaju kvalitetna točena kraft piva

 

Kraft pivarstvo je svojom pojavom i razvojem promenilo, i to na globalnom nivou, dotadašnju sliku pivskog sveta. Pojavili su se novi ukusi i arome, stilovi i podstilovi, a sklonosti i očekivanja pivskih konzumenata postajali su sve raznovrsniji. Međutim, to ni izbliza nije sve što je ovaj svetski bum malih, zanatskih pivara doneo sa sobom. Pivo je steklo novi, viši status i probilo se u ekskluzivne restorane, rame uz rame sa probranim vinima, a rečnik engleskog, pa samim tim i drugih jezika, obogaćen je čitavim nizom novih izraza koji su ilustrovali svu raznovrsnost sveta kraft piva. Kraft pivarstvo postalo je ozbiljan posao koji može doneti i sasvim ozbiljnu zaradu. Kao i svuda u svetu, takav je slučaj i kod nas.

Mini pivare našle su svoj put i do ugostiteljskih objekata, pivnica, pabova i restorana. Jednostavno, ugostitelji su želeli da svojim gostima ponude nešto novo, kvalitetno, piva koja su pravljena samo za njih i koja se mogu popiti samo kod njih u lokalu. Na ovaj način oni privlače nove goste i zadržavaju stare, a tako napravljena piva postaju pravi brend lokala. Najbolji izbor su točena piva koja svojom svežinom zadržavaju najbolje karakteristike. Uostalom, točena piva su neprolazni hit sveta ljubitelja dobrog piva. Ovo je posebno značajno u okviru novog trenda uparivanja hrane i piva. Jednostavno je došlo vreme da ugostitelji uz dobre kuvare traže i dobre pivare. Uz sve to, ugostitelji u potpunosti mogu imati uvid u kvalitet onog što prodaju, kao i da budu maksimalno elastični i prilagođavaju svoju ponudu ukusu potrošača, a mini pivare imaju stalnu i redovnu proizvodnju, sa zagarantovanim plasmanom svojih piva.

Preduzimljivost je ključna reč i pravo je vreme da se krene u ovu vrstu posla. Mini pivare ne iziskuju velika ulaganja od 80, 90 ili 100 hiljada evra. Za njih nije potreban veliki prostor, čitave hale, male su i praktične, jednostavne za rukovanje, kao što nije potreban ni čitav tim ljudi da se stara o njima, već ih može opsluživati samo jedan čovek. Sam proces proizvodnje nije previše komplikovan, brzo se uči, samo se treba pridržavati proizvodnog procesa i recepture i treba strogo voditi računa o higijeni, jer pivo je osetljiv proizvod. Za dobro kraft pivo presudni su kvalitetni sastojci. Da bi se do njih došlo više nije potrebna velika papirologija i petljanje sa uvoznim dozvolama, jer se sve može nabaviti kod nas: odlični svetski sladovi, hmeljevi i kvasci.

Preduzmljivi pojedinac ili grupa zainteresovanih prijatelja koji bi da kupovinom mini pivare pokrenu svoj biznis imaju pred sobom sve šire tržište, publiku koja želi da pije piva novih ukusa i brojne ugostitelje kojima je stalo da u svojoj ponudi imaju kvalitetna točena kraft piva. Onima koji dobro poznaju ugostiteljsku scenu, put je dodatno olakšan. Uz sve prednosti interneta i društvenih mreža, ne treba zaboraviti da je usmena reklama ponekad najbolja reklama. Kada se uđe u jedan restoran i nametne kvalitetom svog piva, a priča o tome proširi u krugu ljubitelja piva i drugih ugostitelja, put do sledećih lokala je širom otvoren. 

Pošto se radi o poslu, ulaganju i zaradi, bitno je šta se sve može dobiti kupovinom mini pivare. Radi se o investiciji koja lako može da povrati uložen novac. Računicu nije teško izvesti: proizvodna cena piva iznosi oko 100 dinara po jednoj litri, a ona se može ugostiteljima prodati po ceni od 230 do 280 dinara. Ugostitelji  mogu svojim gostima prodavati litru piva po ceni od 500 dinara, što bi značilo da gost za sjajno točeno malo pivo od 0.3L treba da izdvoji nekih 170 dinara. Ukoliko neko želi da sam proizvodi i prodaje pivo u svojoj pivnici ili restoranu, računica je još povoljnija.

Visokokvalitetne engleske mini pivare idealne su za ovakvu vrstu poslovanja iz više razloga, od tehničkih performansi do mogućnosti proizvodnje manjih količina piva, sa maksimalnim kapacitetom od 2000 litara i minimalnim od 25 litara. Ova količina je u startu idealna i zato što  ne bi trebalo sebe odmah na početku poslovanja zatrpati prevelikom količinom piva za koje u tom trenutku nema dovoljno tržišta, a koje po svojoj prirodi, pošto je nepasterizovano, ne može previše dugo da stoji na lageru. Ono što posebno treba naglasiti i ponoviti je da ulaganje ne zahteva puno novca. Ovakva jedna pivara može se kod nas kupiti za oko 15 hiljada evra. Uz prethodno izloženu računicu i dobro razrađen biznis plan, mogućnost povrata uloženog novca i zarade je relativno brza i vrlo izvesna. 

Upravo zato Beer Style magazin, u saradnji sa domaćim uvoznicima  pivskih sirovina i opreme za pivarstvo, pokreće svojevrsnu akciju koja ima za cilj da što više restorana, pivnica, pabova i drugih ugostiteljskih objekata uvede u svoju ponudu kvalitetna točena piva koja bi, uz svoj nesporan kvalitet, dalje podizala kulturu kraft piva.

 

DODATNE INFORMACIJE

Tel +381.63.217.527

Mail dejan.miskov@beerstyle.rs

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
beerstyle marketing 1