PIVO SA GLJIVAMA: Da li je na pomolu novi hit

PIVO SA GLJIVAMA: Da li je na pomolu novi hit

Tržištu Srbije su predstavljena piva sa dodatim gljivama

Na Agronomskom fakultetu u Čačku pre nekoliko meseci predstavljen je vrlo zanimljiv rad koji se bavi proizvodnjom alkoholnih pića sa dodatkom gljiva.

Autori rada zaposleni na Poljoprivrednom fakultetu u Beogradu i Agronomskom fakultetu u Čačku napravili su nova vrlo ukusna piva sa dodatkom gljiva.

Iz istraživanja se zaključuje da je akcenat stavljen na pivo sa maceriranim gljivama.

Potrošači hvale pivo sa gljivama

– Nova piva dobijena su maceracijom mešanjem devet ekstrakta gljive Coriolus versicolor (ćuranov rep) i pet ekstrakta gljive Ganoderma lucidum (hrastova sjajnica) u različitim tipovima piva.

Nova piva su pokazala veći antioksidativni i antimikrobni potencijal u odnosu na polazna piva.

Po oceni potrošača ta piva su novog, prijatnog i zanimljivog ukusa i boje, odnosno imaju odlične senzorne karakteristike – navodi se u radu.

Bezalkoholno pivo sa gljivama

U radu se još tvrdi da bi i bezalkoholno pivo sa dodatkom gljive ćuranov rep predstavljalo pravi hit na tržištu.

– Na osnovu dobijenih rezultata zaključuje se da je upravo bezalkoholno pivo sa ekstraktom gljive hrastove sjajnice proizvod koji ima najviše potencijala na tražištu. Senzornim svojstvima, funkcionalnom vrednošću zahvaljujući sadržaju bioaktivnih supstanci i projektovanoj ceni koštanja, moglo bi da zauzme posebno mesto na tržištu i to ne samo kod potrošača koji su opredeljeni za pivo bez sadržaja alkohola, već i onih koji traže proizvode sa dodatnom vrednošću jer imaju nadmoćna senzorna svojstva u odnosu na standardne proizvode – ističe se u radu.

Istraživanje je predstavljeno u okviru Međunarodnog savetovanja o biotehnologiji, a autori su Miomir Nikšić, Viktor Nedović i Saše Despotović sa Poljoprivrednog fakulteta u Beogradu i Jelena Perović sa Agronomskog fakulteta u Čačku.

Podelite članak

PROČITAJTE I:

Pivara Razbeerbriga

RAZBEERBRIGA počinje sa radom 2015. godine, kao mala nezavisna pivara sa sedištemu u Novom Sadu. Njihov glavni motiv odnosno cilj

150 godina Staropramena

Staropramen na Street food festivalu nastavlja da niže nezaboravne momente   Po ugledu na svetske Street Food Festivale, svi ljubitelji

Beer Style magazin – br. 31 –

Činjenica je da pivare, pre svega one velike, rade na granici rentabilnosti ili čak ispod te granice i da svesno iz svojih zaliha podmiruju objektivan trošak u poslovanju