NAJTRAŽENIJA PIVA – Znate li koja se piva najviše kupuju

najtraženija piva u srbiji

Često se pitamo koja su najtraženija piva, no da li znate koja se piva najviše kupuju u Srbiji

Zbog svoje hranljivosti i osvežavajućeg ukusa, pivo je jedno od najčešće konzumiranih alkoholnih pića u Srbiji. Ono je prepuno minerala i vitamina i sadrži sirovine koje doprinose njegovoj nutritivnoj vrednosti – vodu, hmelj, ječam i pivski kvasac. Pivo je deo nacionalne kulture mnogih naroda, a koliko je popularno u Srbiji pokazuju podaci da najveći udeo u prodaji piva beleži kanal malih prodavnica.

Odmah iza njih su hiper i megamarketi,  dok se najmanje piva prodaje na kioscima, mada je sve više konzumenata koji ga kupuju i u trafikama. Takođe i u HORECA sektoru potrošnja piva iz godine u godinu raste, a najtraženija su ona u nepovratnim pakovanjima, kao i točena piva za masovnu potrošnju. Svemu ovome u prilog idu i prošlogodišnju statistički podaci koji kazuju da se beleži rast prodaje piva u odnosu na isti period prethodne godine. Valja istaći da su ovi podaci iz prošle godine i da se odnose na period pre 2020. godine, odnosno na period pre pandemije.

Tokom pandemije koronavirusa, prodaja piva je dramatično opala u HORECA sektoru, dok se povećala prodaja piva u ritejlu.

Prema tipu pakovanja najviše se prodavalo flaširano pivo za masovnu upotrebu, dok je prodaja piva u limenkama bila znatno niža. Konzumenti su najčešće kupovali komercijalna piva u flašama od pola litre, dok je na drugom mestu dominirala PET ambalaža od dve litre. Ništa čudno, jer rezultati su samo pokazatelj kako su piva za masovnu potrošnju najprodavanija u Srbiji – bilo da su domaća ili ona iz uvoza.

Cena ključni faktor

Razloga za ovu dominaciju na tržištu je nekoliko. Velike industrije piva, uvoznici piva i distributeri, znaju kako su domaći potrošači osetljivi na cenu piva i zato ona staju od 55 do 250 dinara. Ova piva nude ono najbolje u svojoj kategoriji, bez obzira kom cenovnom rangu pripadala.

Velikim industrijskim pivarama se niska cena isplati, jer giganti proizvedu i do 15.000 hektolitara piva na dnevnom nivou, ali u okviru te cene nude maksimalan kvalitet.

Takođe, proizvođači masovnih piva znaju da su konzumenti osetljivi na kvalitet i ukus, te shodno tome u ponudi imaju lagere, pilsnere, pšenična, crna i tamna piva, a sve češće se baziraju i na ukusima koji su svojstveni pojedinim stilovima kraft piva. Odnosno nude tržištu masovna piva prepoznatljivih ukusa, na koje su konzumenti navikli.

Primera radi, cena ejl piva za masovnu potrošnju je znatno niža u odnosu na piva koja se proizvode u mikro pivarama. Tako recimo, Nikšićko IPA pivo od pola litre staje od 109 do 122 dinara što je sasvim prihvatljiva cena.

Moglo bi se reći da su velike pivske grupacije, ali i uvoznici i distruibuteri, izgradili lojalnost između svojih brendova i potrošača. Stoga kvalitet piva za masovnu potrošnju opravdava svoju novčanu vrednost.

Velike pivske grupacije, koje posluju u Srbiji, poput Heiniken-a, Molson Coors Brewing Company i Carlsberg Srbija trude se da plasiraju piva koja pokrivaju sve segmente potrošača, tako što im nude razne stilove po najboljoj ceni.

Piva uvek prisutna na policama

Odličan primer za to su Zaječarsko, Lav, Jelen, Nikšićko Tamno, Apatinsko, Lowenbrau, Staropramen, Beck’s, Stella Artois, Hoegaarden, Leffe, Budweiser, Tuborg, Erdinger, Erdinger Dunkel i Guinness pivo.

Kao i piva Heineken, Amstel Premium Pilsener, Zaječarsko Crno, Kapuziner Weissbier, Krušovice, New Castle Brown Ale, Sol, Laško Zlatorog, Pils Plus i Master pivo. Ovi brendovi su dostupni u staklenim bocama, limenkama, burićima i PET ambalaži i kao takva zauzimaju lidersku poziciju među potrošačima, a sve zahvaljujući njihovoj dugoj tradiciji i dobrom odnosu cene i kvaliteta.

Piva za masovnu potrošnju u kratkom periodu osvajaju srca mnogih kupaca i zbog reklama, koje se svakodnevno pojavljuju na raznim televizijskim kanalima, u štampi, ali i u digitalnom formatu, te na socijalnim medijima. Marketing timovi pivara pažljivo biraju teme, pa se neretko pojavljuju glumci, pevači i sportisti, koji s užitkom ispijaju pivo.

Kreiranje vernosti potrošača

Slogani i pesme koji prate najpopularnije piće na svetu vrlo su dopadljivi i vrlo brzo „ulaze u uši“ konzumenata, te ih opredeljuju da se vežu za pojedine brendove. Neki od njih danas se koriste u svakodnevnom govoru – poput onih „A od kuma televozor“ i „Ili jesi ili nisi“, dok se neki povezuju sa našom fudbalskom reprezentacijom ili reprezentativnim sportom, a neki su postali i svojvrsna himna za podršku našim fudbalerima na svetskim i evropskim prvenstvima ili kvalifikacijama za njih.

Osim toga, u gigantskim pivarama raste i segment specijalnih i kraft piva, te se paralelno sa tim razvija i svest potrošača o različitim stilovima za masovnu potrošnju i načinima njihove proizvodnje. S obzirom na to da je cena masovnih piva mnogo pristupačnija od zanatskih, svaki prosečni građanin Srbije će radije kupiti recimo masovni ejl za 120 umesto za 280 dinara. To je još jedan razlog što su velike industrijske pivare dodatno motivisane da unapređuju ponudu.

Inače, valja napomenuti da je na osnovu analize tržišta utvrđeno kako je top pet proizvođača u Srbiji prošle godine ostvarilo prodaju od 99,2 odsto. Top pet proizvođača bili su Heineken Srbija, Molson Coors Brewing Company, Carlsberg Srbija, Beogradska pivara i Niška pivara.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
beerstyle marketing 1