Saznajemo da su beogradski studenti napravili pivo sa cinkom i hijaluronom – Za ovo pivo je karakteristično da ima imunostimulišuće dejstvo i efekat protiv starenja
Studenti četvrte godine beogradskog Hemijskog fakulteta, njihov profesor Vladimir Beškoski i njegovi asistenti su zajedničkim radom proizveli pivo koje je obogaćeno cinkom i hijaluronom. Ovo pivo kako ističu ima „imunostimulišuće dejstvo i efekat protiv starenja“.
Laboratorijske vežbe gde su akademci napravili ovaj napitak bile su deo profesorovog izbornog predmeta Biotehnološka i industrijska biohemija, kojima su rukovodile asistentkinje Kristina Joksimović i Marija Lješević.
Projekat u kojem se poštovala proizvodnja piva
U okviru ovog projekta prethodno su optimizovani svi delovi procesa proizvodnje, a zatim su studenti na vežbama testirali dobijanje piva na nešto većoj skali od eksperimentalne.
Oni su tokom poslednjih meseci razvili pivo koje se po mirisu, ukusu i mnogim drugim svojstvima ne razlikuje od standardnih zanatskih (kraft) piva, osim u mikroelementu – cinku.
Za ovaj mineral su se opredelili, jer pored hranljivih sastojaka i vitamina, njega nema u većim količinama u pivu. Još jedan od razloga zašto je cink postao prvi izbor bila je pandemija korona virusa.
Veliki izazov za profesore i studente
Studentima je ovo bio veliki izazov, jer je trebalo dobiti „organski vezan cink“ u najpovoljnijoj, optimalnoj količini, a zatim i pivo u kome sadržaj ovog minerala neće prelaziti preporučeni dnevni unos.
Na kraju su u tome uspeli – prvo su dobili cink koji je organski vezan, a zatim i kvasac koji su koristili za dobijanje piva.
Ovo pivo obogaćeno cinkom sadrži važne kompomentne koje imaju i probiotsko dejstvo i deluju kao stimulatori rasta probiotskih mikroorganizama.
Pivo obogaćeno cinkom uskoro na tržištu
Pivo sa cinkom je proizvedeno u okviru projekta koji je odobren na konkursu „Dokaz koncepta“ Fonda za inovacionu delatnost Republike Srbije.
Realizacija se privodi kraju, a pošto se završetak bliži, pivo je već degustirano, kuju se planovi za dalje, a odnose se na komercijalizaciju i izlazak na tržište.