BELGRADE BEER FEST Okliznuo se legendarni festival

Beer Fest

Novi organizatori su pokazali veliku volju i nameru, kako bi festival nastavio da živi u punom sjaju, ali i želju da implementiraju novine i time pomognu gostima, ali nešto se nije dalo ovog puta – prvog puta

Belgrade Beer Fest koji je do prošle godine organizovala Beogradska kulturna mreža obeležio je 19 godina postojanja, a u tom periodu posetilo ga je na stotine hiljada, ako ne i više miliona, gostiju iz zemlje i inostranstva. Ipak, čini se da za skoro dve decenije još uvek nije sasvim jasan njegov koncept  – da li je to ustvari pivski ili je to muzički festival, a možda je i mešavina dve manifestacije kroz koju je protkana gastronomska ponuda, promocija piva i koncertni sadržaji. Bilo kako bilo, beogradski Beer fest se ipak smatra jednim od najposećenijih pivskih festivala u zemlji i regionu. Doduše, prvobitno je zamišljen kao manifestacija na kojoj će se promovisati razni stilovi piva iz velikih pivskih industrija, ali i kraft pivske scene. Međutim, kako su godine odmicale, čini se da je pivski prerastao u muzički festival gde je akcenat manje bio na pivu, a više se bazirao na učešće mnogobrojnih domaćih i stranih rok i pop zvezda.

Najposećeniji pivski festival

Ono što je privlačilo posetioce da dolaze u velikom broju jeste svakako i činjenica da se, za razliku od drugih festivala, na ovom ulaz nikada nije naplaćivao. Od osnivanja 2003. pa sve do 2008. godine održavao se u donjem delu Kalemegdanske tvrđave, ali je zbog sve veće posećenosti izmešten na Ušće. Uspešne i manje uspešne godine su se nizale, a kroz festival je prošlo više od 800 bendova i predstavljeno je preko 500 pivskih brendova, iz zemlje i inostranstva. Zato je, između ostalog, beogradski Beer fest 2015. godine poneo laskavu titulu, kada ga je britanski list „The Independent“, svrstao među 20 svetskih atraktivnih događaja koje vredi posetiti.

I kada je pre tri godine beogradski Beer fest bio na vrhuncu svoje slave, planetarno se desila pandemija izazvana korona virusom, te iz opravdanih razloga nije održan. Već sledeće godine je organizovan, uz sve posebne mere zaštite, ali uprkos velikim naporima organizatora korona je učinila svoje. Tada počinju da se javljaju i prvi finansijski problemi. Te godine se šuškalo, a posle je zvanično saopšteno, da bendovi koji su nastupali nisu dobili honorare ili im nisu isplaćeni u celosti. Desilo se ono najgore i najveći pivsko-muzički festival je bio pred propadanjem. Kako bi ga spasili od propasti, otkupljuje ga kompanija Sky music koja ujedno rešava i sva finansijka dugovanja.

Novi organizator i nova pravila

I taman kada je publika smatrala da su se strasti stišale, novi organizator uvodi novine, na koje čini se ovdašnji posetioci nisu navikli, što je doprinelo da se preko društvenih mreža slije i bezbroj loših komentara o festivalu.

Naime, ove godine je uslov za ulazak u koncertnu zonu festivala bila kupovina konzumacije, u vrednosti od 590 dinara, uz koju su se dobijali kuponi za dva pića. Međutim, sve ovo nije zaživelo na način na koji su organizatori smislili, jer je publika već prve večeri duže od uobičajenog čekala na ulaz u koncertnu zonu i to zbog problema sa plaćanjem obavezne konzumacije. Nakon ove neprijatnosti, organizatori su na svom Fejsbuk nalogu objavili da su, zbog problema sa internet konekcijom, svi ulazi otvoreni bez uslova za konzumaciju. Takođe čini se i da su zaposleni bili zatečeni, jer nisu umeli da objasne na koji način se aplikacija koristi, što je stvorilo dodatnu nervozu. Osim toga i redovi na šalterima su jedno vreme bili poprilično dugački, jer nije bilo radnika kod kojih je trebalo da se plati obavezna konzumacija. Nakon što su organizatori Beer festa uvideli problem brže bolje su pronašli rešenje, te su ponudili posetiocima da pivo plaćaju gotovinom odnosno platnim karticama.

„Gorele“ društvene mreže negativnim komentarima

Naravno, zbog svih neprijatnosti, Sky music se opet putem društvenih mreža izvinio gostima. Odmah su objavili i novo uputstvo za povraćaj novca, koji im je unapred uplaćen. Ipak, umesto na razumevanje, ponovo su se našli u problemu, jer su im Instagram i Fejsbuk profili opet bili zatrpani negativnim komentarima. I taman kada su svi mislili da su se strasti stišale usledilo je novo neprijatno iznenađenje, kada se na društvenim mrežama pojavila informacija da jedno festivalsko veče neće biti održano zbog lošeg vremena. Međutim i tada se oglašavaju organizatori, opet preko društvenih mreža, sa poprilično konfuznim saopštenjem, u kom nisu precizirali ništa konkretno, ali su najavili – „da će se festival u subotu ipak održati, a ukoliko dođe do pogoršanja vremena javnost će biti blagovremeno obaveštena“. Ovo je naravno ponovo unelo konfuziju među posetioce koji su već bili iznervirani nakon prvog peha. Takođe, potencijalni posetioci praktično nigde nisu mogli da vide, do samog početka festivala, koji će im muzički bendovi biti na raspolaganju.

Ipak, nije ispalo sve tako loše i pored svih pehova na koje organizatori nisu mogli da utiču, ali i na one na koje su mogli, jer je većini posetilaca raspoloženje popravljeno uz dobru muziku i još bolje pivo.

Da li je marketinška kampanja podbacila

Međutim, svi ovi propusti bi trebali da „nateraju“ organizatore da ubuduće dobro osmisle marketinšku kampanju, komunikaciju sa gostima, PR, ali i implementiranje korisnih novina kako ne bi dolazilo do ovih i sličnih problema. Možda, kažemo možda, bi mogli da se ugledaju ili eventualno i posavetuju s organizacijom Exit festivala, kako bi prilagodili Belgrade Beer Fest-u  dobre marketinške i organizacione korake, koje je trasirao Exit. Reklamiranje samo putem društvenih mreža nije najbolje rešenje, jer jedna ovakva svetski poznata pivsko-muzička manifestacija zaslužuje mnogo jači i ozbiljniji marketing i PR.

Takođe, čini se da je i način plaćanja kiksnuo, posebno za naše prilike, jer nije tajna da više od polovine ljudi u Srbiji i ne zna da barata s aplikacijama, jer im telefoni manje – više služe samo za fotografisanje. Treće, vremenske prilike ne bi smele da utiču na otkazivanje festivala, a tu je opet odličan primer Exit koji, za preko dve decenije postojanja, ni jednom nije otkazao program, bez obzira na to kakve su vremenske prilike. I naravno da bi jedna ovakva manifestacija opstala ne sme ništa da se prepušta slučaju, a dobar primer za to je opet Exit koji tek što je završen, već je krenuo u pripreme za narednu godinu.

Naravno, svi ovi propusti se daju ispraviti, jer u svakom slučaju Sky music je u kratkom vremenskom periodu spasao beogradski Beer fest od totalnog propadanja i možda baveći se spašavanjem nisu imali vremena da se bolje organizuju. Sve u svemu, organizatori su pokazali veliku volju i nameru kako bi festival nastavio da živi, ali i želju da implementiraju novine i time pomognu gostima, ali nešto se nije dalo ovog puta.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
beerstyle marketing 1