STAKLENA FLAŠA: Da li flaša čuva kvalitet piva

Staklena ambalaža čest je izbor pivopija, ali da li je i najbolji

Flaširanje piva u staklenu ambalažu predstavlja jedan od najčešćih načina pakovanja piva. Pivo iz staklene flaše je postalo popuplarno sredinom 17. veka, a „glavni krivac“ za to je bio ubrzan rast i razvoj industrije, koji je omogućio masovnu proizvodnju staklenih ambalaža.

Iako spada u standardna pakovanja za pivo, flaša pored mnogih dobrih osobina ima i svoje mane. Bez obzira na to, ona je i dalje prvi izbor pivoljubaca, odnosno ambalaža koja ima poštovanje i u koju se veruje. Flaše su vizualno privlačne i često predstavljaju atraktivnu verziju limenke. One sa sobom nose auru sofisticiranosti, te se proizvođači premium i super premium piva najčešće opredeljuju za staklenu ambalažu.

Međutim, iako jesu elegantne, flaše su daleko od najbolje ambalaže za pivo. One umeju biti teške, pogotovo kada ih ima više. Takođe, flaše ne zadržavaju najbolje svežinu piva, ako ih poredimo sa limenkama. Naravno nisu sve flaše iste, a boja flaše igra ključnu ulogu kada je reč o očuvanja svežine piva. Braon flaše predstavljaju najbolji izbor jer one u najvećoj meri sprečavaju kontakt između piva i sunčeve svetlosti. Ovo je vrlo bitno jer pivo nakon dugog vremena provedenog na suncu postaje „užeglo“. Naime, sunčevi zraci negativno utiču na hmelj u pivu, te kroz niz hemijskih reakcija, oni postepeno uništavaju ukus piva.

Valja istaći da tamne flaše predstavljaju dobar izbor kada je reč o čuvanju kvaliteta piva, no ni one ne mogu da se porede sa limenkama koje su daleko superiornije kada je reč o čuvanju kvaliteta piva.

Podelite članak

PROČITAJTE I:

Pivara Premier

U svet kraft pivarstva su ušli prateći svetske trendove, sa željom da tržištu ponude svoju verziju kvalitetnog piva   Pivara

Macchiato kuća

Dobro došli u Macchiato kuću, restoran koji nosi umetnost sa potpisom od 1995. godine, kuću koja predstavlja spoj tradicije i

Restoran Voulez – Vous

Smešten na beogradskom Neimaru, odmah ispod parka, restoran Voulez-Vous na prvi pogled osvaja otvorenim prostorom u kome bašta i unutrašnji

Beer Style magazin – br. 31 –

Činjenica je da pivare, pre svega one velike, rade na granici rentabilnosti ili čak ispod te granice i da svesno iz svojih zaliha podmiruju objektivan trošak u poslovanju