Kućno pivarstvo – Kako poboljšati performanse kvasca

Ako ste koristili osušene kvasace za pripremu piva u kućnim uslovima, možda ste imali problema sa sporim početkom fermentacije. Ovo može biti zabrinjavajuće jer pivo lako može biti zaraženo bakterijama i u tom slučaju nije za upotrebu. Ponovo hidriranje kvasca može da pomogne u ovoj situaciji. Rehidratacijom kvasca možete dokazati da je kvasac „živ“.

Postupak rehidratacije: Prokuvati 250 ml vode i ostavite da vri oko 5 minuta, zatim vodu prebaciti u sterilnu posudu i rashladiti na 26-28°C. Kada je voda prohlađena usuti kvasac i ostaviti 15 do 30 minuta da stoji. Ako je sa kvascem sve u redu na površini vode ćete videti nežnu „penu“ koja se stvara jer kvasac „radi“. Ovako pripremljen kvasac možete koristiti za vaše pivo. U slučaju da kvasac u vodi ne reaguje ni posle 30 minuta nemojte ga koristiti za pivo. Temperatura vode u koju dodajete kvasac je vrlo važna jer na previše niskoj temperaturi kvasac neće reagovati na previše visoka temperatura može da „Ubije“ kvasac.  

Podelite članak
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

PROČITAJTE I:

Zbog čega volimo pivo

Pivo je samo po sebi veoma ukusno i jedinstveno, ali može da bude mnogo više od toga Većini ljudi je

Pivo i Kobaja

Ukoliko vam se jede ozbiljan pivski obrok posetite Restoran Pivo i Kobaja, i nećete pogrešiti. Restorani Pivo i Kobaja se

inke

Inke i pivo

Stari narod Inka je takođe znao za pivo i proizvodio ga je, ali na jedan malo „drugačiji“ način za današnje

Toster bar

Toster bar

Interesantno mesto u samom centru Novog Sada donosi autentične burgere koji u društvu zavidnog izbora kraft piva kreiraju sjajan gastro

PREMIUM PIVO Najbolja od najboljih

Prema mišljenju svetskih industrijskih kompanija, glavno obeležje premium piva leži u dodatnoj vrednosti ukusa i arome. Drugim rečima, premium se po kvalitetu razlikuje od uobičajenih

BEZALKOHOLNO PIVO Sve traženije pivo

Nadolazeće i sve popularnije navike, koje uključuju zdrave životne stilove, prepoznale su velike pivske kompanije, koje su osluškujući konzumente i pivsko tržište potrošačima ponudile piva