Svake godine u svetu umre oko 3 miliona ljudi zbog štetne upotrebe alkohola
Verovali ili ne, alkohol izaziva višu od jedne od svakih dvadeset smrti u celom svetu. Ovu informaciju je zvanično objavila Svetska zdravstvena organizacija. Pored toga što izaziva jednu od svakih dvadeset smrti u svetu, tri četvrtine onih koji preminu zbog alkohola su muškarci. Svake godine u svetu umre oko 3 miliona ljudi zbog „štetne upotrebe alkohola“. Ova brojka predstavlja oko 5,3 % svih smrti u celom svetu tokom jedne godine, a 2,3 miliona preminulih su muškarci. Istraživanje pokazuje da trećina ovih smrti dolazi kao ishod povreda pod uticajem alkohola, saobraćajne nezgode, tuče i samoubistva. Ostale smrti koje uzrokuje alkohol su ishod digestivnih i kardiovaskularnih problema, zaraznih bolesti, karcinoma, mentalnih i ostalih zdravstvenih problema. Svetska zdravstvena organizacija, na svake četiri godine, pravi ovakvu prezentaciju u nadi da istakne socijalne i materijalne probleme koji dolaze sa konzumacijom alkohola. Svetska zdravstvena organizacija upozorava da je broj smrti „neprihvatljivo visok“, naručito u Evropi i Americi. Najviše poginulih su u godišnjem dobu od 20 – 39 godina i oni predstavljaju 13,5 % svih smrti uzrokovanih od strane alkohola. Organizacija je zabrinuta da će konzumacija alkohola nastaviti da raste u narednoj deceniji, pogotovo u jugoistočnoj Aziji. Zvanični podatak je da trenutno u svetu ima 2,3 milijarde ljudi koji konzumiraju alkohol, a broj Evropljana koji konzumiraju alkohol nikada nije bio veći. Iako vas možda ove statistike zabrinu, Svetska zdravstvena organizacija izjavljuje da odgovorna konzumacija nije problem. Problem dolazi od strane alkoholizma, hroničnog alkoholizma i neodgovorne konzumacije.
Kada je reč o našoj zemlji, tu situacija nije ni malo dobra, te je Udruženje pivara Srbije, podržano od velikih industrijskih pivara, pokrenulo akciju za odgovorno konzumiranje alkohola. Cilj akcije je da se podigne svest kod potrošača piva, ali i drugih alkoholnih pića, o štetnosti neodgovorne konzumacije.