Da li boja flaše utiče na ukus piva

Postoje razna verovanja da pojedine boje staklenih ambalaža duže zadržavaju kvalitet piva, a da li je to baš tako

Neki ljudi toliko vole pivo da ne mare za boju ambalaže, a u čast tome, smišljeni su i zabavni stihovi: “Pivo, pivo, pivo je za mene, pa makar bilo iz flaše zelene”.  Šalu na stanu, mnogi smatraju da boja flaše utiče na ukus piva, a koliko u tome ima istine procenite sami. Naime, mnogi se slažu da upravo ukus piva zavisi od boje staklene ambalaže. Smatra se da je prvo pivo delo drevnih Egipćana nastalo još pre nekoliko hiljada godina. Ali, tek u 19. veku pivo je počelo komercijalno da se prodaje. Pivare su shvatile da staklena ambalaža duže održava svežinu piva, pa su pakovili pivo u staklene flaše koje su u početku bile providne. Ovakva ambalaža se zadržala kratko vreme, jer se javio problem pošto je pivo dobijalo neprijatan ukus pri malo dužem stajanju na suncu.  Razlog za to bio je što su UV zraci prodirali u piće. Rešenje je pronađeno u zelenim i braon flašama. Tamna boja blokira štetne UV zraka i pruža veću zaštitu, pa je pivo zadržavalo svoj pravi ukus. Možda vas zanima zašto su pivske flaše češće zelene nego braon boje? Razlog tome je što nije bilo dovoljno braon stakla posle II Svetskog rata, pa se uglavnom koristilo staklo zelene boje. Od tada, zelena je ostala tradicionalna boja pivskih flaša, iako se i one braon boje i dalje povremeno viđaju. Danas, pivare mogu da primene UV zaštitni sloj na staklu kako bi sačuvali ukus, ali će upravo zbog tradicije, verovatno zadržati stare flaše u boji.

Podelite članak

PROČITAJTE I:

O Hara S

Zanatsko pivo O’Hara’s

Pivo sa ukusom piva U irskoj pivari O’Hara’s se za pravljenje piva isključivo koriste samo četiri glavna sastojka –  voda,

Restoran Zak

U restoranu Zak možete dobiti jednu celokupnu i zaokruženu ponudu. Od vinskog podruma i bašte, preko bara i sale restorana,

Restoran Žal za mladost

Restoran Žal za mladost osnovan je sada već davne 1995. godine u Novom Sadu kao nacionalni restoran, sa željom da

Beer Style magazin – br. 31 –

Činjenica je da pivare, pre svega one velike, rade na granici rentabilnosti ili čak ispod te granice i da svesno iz svojih zaliha podmiruju objektivan trošak u poslovanju