Naučite da prepoznate dobro pivo

Nekoliko karakteristika odvaja dobro spravljeno pivo od onog kom nije posvećena pažnja u procesu pravljenja piva, a evo i kojih

Ako nikada niste probali dobro pivo, možda nećete primetiti razliku između kvalitetnog i osrednjeg piva. Neke specifične karakteristike razlikuju dobro pivo od ostalih. Svako ko je ikada pravio pivo razume da pravljenje piva nije lak proces. Potrebno je mnogo vremena i truda da se napravi pivo i zato je važno ceniti dobru flašu piva. Ako ne znate kako da prepoznate dobro napravljeno pivo, evo nekih karakteristika dobrog piva:

Aroma
Prema pivskim ekspertima, aroma je prva stvar koju doživljavate pre nego što probate pivo. Možete da identifikujete dobro pivo na osnovu mirisa. Aroma se zasniva na glavnim sastojcima koji se koriste za pripremanje piva. Većina piva se priprema uz upotrebu slada, i trebali bi biti u stanju da uočite slatki miris slada. Pre nego što uzmete pivo, pobrinite se da dobro miriše. Čak i ako niste stručnjak za ocenjivanje piva, uvek je lako prepoznati ugodan miris koji dolazi iz boce piva. Ako je miris piva „čudan“, onda postoji šansa da pivo nije dobrog kvaliteta.

Boja piva

Kada se radi o boji piva, mišljenja su sasvim drugačija, s obzirom na to da postoje svetla piva, kao i tamna piva. Međutim, boja piva treba da bude jasna i dosledna bez obzira da li pijete svetlo ili tamno pivo. Morate se pobrinuti da promatrate boju u jasnoj pozadini, tako da možete biti sigurni da ćete dobiti stvarnu boju piva.

Ukus

Nikada ne možemo dati jedinstven univerzalni ukus, ali je moguće identifikovati kvalitetno pivo na bazi ukusa. Dobro pivo može biti slatko ili gorko zavisno od preferencije. Dobro pivo bi trebalo da bude prepoznatljivo i ne bi trebalo da ostavlja ukus u ustima nakon što ga popijete.

 

Podelite članak
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

PROČITAJTE I:

TRADICIJA DUGA 1000 GODINA

Najstarija pivara na svetu je Weihenstephan u Bavarskoj. Ovde se pivo neprekidno proizvodi još od 1040. godine, kako kažu dokumenti.

Pivara Zebrew

Oni su pivski nomadi, odnosno gypsy pivara koja svoje pivske specijalitete priprema na različitim lokacijama u Beogradu, a po sopstvenim

VODA, dragoceni resurs u industriji piva

Kompanija HEINEKEN Srbija je tokom poslednje decenije smanjila potrošnju vode u okviru svojih procesa proizvodnje piva za 75% i iz godine u godinu nastoji da ovaj trend održi.