Zbog čega neki ljudi ne vole pivo

Verovali ili ne, ali na ovo pitanje su genetičari pronašli odgovor, a krivac za ovaj „poremećaj“ je evolutivni razvoj čoveka

Iako je pivo najpopularnije alkoholno piće na svetu, i dalje postoje ljudi koji ga ne vole. Verovali ili ne, postoji naučno dokazan razlog zbog kojeg određeni ljudi ne podnose pivo. Naime, određenenim grupama ljudi genetski ne odgovara pivo.

Ljudi koji su osetljiviji na gorke ukuse, hladnu hranu i hladna pića, manje su skloni uživanju u pivu. Od ova tri faktora, gorčina igra najveću ulogu. Jer u većini slučajeva ljudi koji su osetljivi na gorke ukuse ne vole pivo. Rano u ljudskoj evoluciji, jesti nešto gorko značilo je da jedete nešto otrovno. Dok se kod većine ovaj evulucioni instinkt izbrisao, određene grupe ljudi su ga, genetskim putem, zadržale. Čak i biljke koje nisu otrovne koriste gorak ukus kako bi zavarale predatore.

Ljudski jezik poseduje 25 receptora za gorčinu, što je mnogo više u poređenju sa receptorima za so (naš jezik poseduje samo 2 receptora za so). Kako su se ljudi razvijali, pojavile su se genetske varijacije koje su promenile koliko su osetljivi naši receptori za gorčinu. Postoje tri „vrste“ ljudi oni koji uživaju u gorkom ukusu, oni koji ga podnose i oni kojima ne odgovara gorčina.

Ali, nemojte da brinete, nije kraj sveta ako ne volite gorke ukuse. Postoji mnoštvo stilova piva, pogotvo na kraft sceni, čija je gorčina minimalna. Kisela piva i stoutovi su samo neki od tih stilova, a naš savet vama jeste da samo potražite piva čiji je sadržaj hmelja nizak. Jer hmelj pivu daje njegovu prepoznatljivu gorčinu.

Podelite članak

PROČITAJTE I:

hmelj

Hmelj iz Bačkog Petrovca

Opšte je poznato da jedino sorta hmelja Humulus lupulus, pored Humulus scandens i Humulus yunnanensis iz iste porodice Cannabacea se

Pivska fontana

Džordž Vašington je insistirao da se njegovoj kontinentalnoj vojsci omogući da svaki vojnik dobije po litar piva dnevno kao deo

Beer Style magazin – br. 31 –

Činjenica je da pivare, pre svega one velike, rade na granici rentabilnosti ili čak ispod te granice i da svesno iz svojih zaliha podmiruju objektivan trošak u poslovanju