PREPORUKA RADLERA Za koji se odlučiti

radler

Trgovinski lanci, marketi, male komšijske prodavnice, ali i kafići i restorani nude bogatu ponudu domaćih masovnih radlera, uvoznih radlera i sve češće kraft radlera, koji su generalno svi visokog kvaliteta i relativno ujednačenih cena

Većina građana Srbije ovo leto će iskoristiti da otputuje na more, u banju, na planinu ili u neko selo. Pojedini će spas od žege potražiti na plažama pokraj reka, a neki će se rashlađivati na gradskim bazenima. Mlađe generacije će se s druge strane zabavljati na raznim festivalima, kao i na mnogobrojnim letnjim žurkama.  Međutim, kada uprži zvezda i bez obzira na to gde se nalazili, sigurni smo da će većina spas potražiti u čaši idealng osveženja. Ali, tada nastaje ono čuveno pitanje – Da li da se žeđ utoli kriglom hladnog piva ili ipak da se počasti čašom dobro rashlađene limunade?

Letnje osveženje

Smatramo da u 21. veku ne bi smele da postoje dileme ovog tipa jer je domaće tržište odlično snabdeveno radlerima, odnosno osvežavajućim napitkom koji se dobija kupažom piva i limunade. Radleri su postali interesantni potrošačima, jer u njihovom ukusu ne dominira ni pivo, ali ni sok, a opet savršeno gasi žeđ i zato se smatraju idealnim letnjim osveženjem. Radleri čak prijaju i osobama koje nisu preterani ljubitelji piva. Inače, zna se da je pivo samo po sebi osvežavajuće piće i da ima karakterističnu hmeljnu aromu, kao i gorak ukus i zato je vrlo zahvalno za eksperimentisanje, te pogodno da mu se dodaju različite voćne arome, lekovito bilje ili med. Osim što ovi dodaci pivima daju dopadljivu harizmu sada su postali i pravi hit na plažama i u izlascima i to iz nekoliko razloga.

Prednost radlera

Prvenstveno radleri sadrže nizak procenat alkohola i stoga ne postoji bojazan da će se konzument napiti i tako naškoditi svom zdravlju. Ovo krepko osveženje stvoreno je i za starije tinejdžere, jer konačno mogu da se opuste uz piće koje je kao stvoreno za njih, jer nije sok, niti pivo, a opet sadrži i jedan i drugi ukus. Naravno, za mlađu generaciju radleri su svakako bolji od koktela, koji često zbog visokog procenta alkohola mogu i da zavaraju. U radlerima uživaju i dame, ali i svi ostali koji vode računa o liniji, jer jedna čaša ovog osvežavajućeg napitka sadrži svega 60 kalorija. Sportisti takođe posežu za njim pošto je dokazano da ovo piće najbolje utoli žeđ i to u odnosu na bilo koje drugo bezalkoholno ili niskoalkoholno gazirano piće. I bez obzira na sve ove prednosti, mnogi i dalje smatraju kako razlika između klasičnog piva i radlera i ne postoji, osim u nižem procentu alkohola.

Miksevi koji gase žeđ

Međutim, ovakva mišljenja su daleko od istine, jer za razliku od lagera, koji se smatraju takođe letnjim pivima, radleri poseduju pregršt novih osvežavajućih aroma i ukusa – od gorkih, preko kiselkastih, do slatkastih, a upravo zahvaljujući raznim voćnim infuzijama koje proizvođači dodaju pivu. Pivari su shvatili kako konzumentima brzo dosade isti ukusi i zato je njihov glavni cilj da naprave ukus kako bi udovoljili i najvećim pivskim probiračima. Čak je i naučno  dokazano kako samo jedna limenka radlera pomaže u vraćanju elektrolita, koji se gube tokom znojenja, napornog vežbanja ili rada. Takođe, mnogobrojna istraživanja su pokazala da ljudima tokom leta najviše prija gorkast, odnosno  kiselkast ukus, a upravo se takvi ukusi i nalaze u ovom letnjem osveženju. Mnogi možda i ne znaju da su radleri odličan saveznik i uz lagane obroke, jer nakon plivanja većina ogladni i zato je preporuka da pojedu lagani čizburger, a uz njega bi trebalo da popiju osvežavajući radler s ukusom limuna, grejpa ili zove.

Radleri i letnja hrana

Naša je preporuka da uz slasni čizburger uzmete radler Jelen Fresh, koji se proizvodi u Apatinskoj pivari. Reč je o osvežavajućem napitku koji se proizvodi u nekoliko varijanti, a u ponudi su limun, grejpfrut i zova. Ovi proizvodi sadrže svega dva odsto alkohola. Sem uz jelo, Jelen Fresh je odličan izbor na festivalima i žurkama na otvorenom.

S druge strane, pikantni i citrusni ukusi koji prate radlere čine ih savršenim za uživanje u egzotičnoj meksičkoj hrani poput takosa ili načosa. Razlog tome jeste savršeni balans koji se dobija između gorčine i slatkoće ovog pića. Naša preporuka je da uz ova meksička jela popijete Paulaner Lemon Radler, koji sadrži 2,5 odsto alkohola, u čaši daje svetlo-žutu boju, na mirisu se oseti svež limun i blaga nota hmelja, dok je ukus voćan i sa osvežavajućom notom citrusa i hmelja.

Pratioci pikantne hrane

Radleri se savršeno slažu i uz pikantnu piletinu sa roštilja, a preporuka je da uz ovo jelo popijete kraft Gvint Radler koji dolazi iz istoimene beogradske zanatske pivare. Ovo je lagano i osvežavjuće piće, dobijeno mešanjem dobro poznatog Gvint svetlog lagera i limunovog soka. Već na prvi gutljaj osećaju se lake osvežavajuće note, i zato može da se pije i na plaži.

Ukoliko preferirate lagane obrok salate s pilećim mesom, krastavcima i paradajzom, preporučujemo da probate Perlenbacher Cloudy radler koji je dobijem mešavinom nemačkog svetlog piva i prirodne limunade, a njega možete da nabavite u Lidlu.

Šefovi prepoznali radlere

Inače, u poslednje vreme mnogi vrsni kulinari preporučuju radlere u pripremi jela, te se oni sve češće koriste za pripremu sladoleda. Ovaj recept vredi probati, a treba vam smrznuto  voće, malo radlera i jogurt. Sve se pomeša i stavi se u zamrzivač, a nakon sat do sat i po poslastica može da se posluži. U pripremi ove letnje hladne poslastice može da se koristi Laški Malt Limun koji ne sadrži alkohol, ali opet ima onu finu dozu gaziranosti.

Valjalo bi naglasiti da se radleri po pravilu piju iz uskih i dubokih čaša, a poslužuju se veoma rashlađeni, na temperaturi od 3 do 5°C.

I možda će pojedini ljudi posle čitanja ovog teksta teško moći da zamisle pravog pivopiju koji je hladni dodir pene i aromu hmelja menjao za slatkasti ukus voća, čiji je procenat alkohola znatno manji od onog na koji je navikao. Međutim trendovi se menjaju i zato neka vas ne iznenadi kada sledeći put budete videli okorelog pivopiju kako u debeloj hladovini ispija radler.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
beerstyle marketing 1