SVET PIVA: Ovo su najpopularniji stilovi piva

svet piva

Prilikom odlaska u kafić ili restoran često se nađete u dilemi koje pivo odabrati – Evo najpopularnijih stilova i njihovih glavnih karakteristika

Manija za zanatskim pivima, ali i premium i super premium brendovima velikih pivskih kompanija, zahvatila je domaće tržište što potkrepljuje i činjenica da ne postoji kafić ili restoran koji gostima ne nudi kraft piva, odnosno visokokvalitetna piva pivarskih giganata. Kako bismo vam olakšali odlazak u kafić ili restoran, ali i kupovinu u marketu, predstavljamo neke od najpopularnijih stilova piva na našem tržištu.

Pilsner pivo

Pilsner je nastao 1842. u gradu Pilsen (Plzen) u Češkoj kao odgovor odgovor na tadašnje pivo lošeg kvaliteta, koje su stanovnici iz protesta prosipali po ulicama. Zato je jedna lokalna pivara, u saradnji sa gradskim vlastima, zatražila od tada čuvenog bavarskog pivara, Josefa Grola, da napravi neko lepše i ukusnije pivo. On je to i uradio, a sve posle toga je istorija. Pilsner je u principu svetli lager, no sa neznatnim razlikama. Karakteristične je zlatne boja, laganog je, ali oštrog ukusa. Može da ima i slabe note gorčine, a služi se hladno.

India Pale Ale pivo

Veoma popularno u krugovima ljubitelja krafta, posebno onih koji vole američku školu piva. Datira još iz davne 1700. godine kada su britanske pivare počele da dodaju više hmelj u pivo koje se slalo u daleke, toplije krajeve. Ukoliko niste pili IPA pivo, zamislite ukus tipičnog Pale Ale, pojačajte dozu alkohola, gorčinu i ukus hmelja i dobićete IPA-u. Služi se blago rashlađeno.

Pale Ale pivo

Generalno gledano od Pale Ale piva se može očekivati blag i blago-hmeljast ukus. Ako se pitate zašto u nazivu ima “pale” odnosno “svetlo”, a boja mu je izrazito jantarna, odgovor leži u svetlom sladnom ječmu koji se koristi za proizvodnju. Pije se rashlađeno.

Stout i Porter pivo

Pojavili su se u 18. veku u centralnom Londonu. Stout i Porter su dva različita stila piva s vrlo malim razlikama. Stout je tamniji i gušći od portera, ima kremastu strukturu i jak ukus. Osete se note čokolade i kafe. Piju se ne previše rashlađeni.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
beerstyle marketing 1