Primer uspešne privatizacije u pivskoj industriji je Valjevska pivara, jer je ulaskom novog vlasnika osavremenila proizvodne pogone i duplirala kapacitete
Valjevska pivara je pivara koja zapošljava 200 radnika i odličan je primer uspešne privatizacije.
Od kad je privatizovana, povećana je proizvodnja i prodaja piva, a njihovi proizvodi su zastupljeni u svim delovima zemlje, te svakodnevno osvajaju nova tržišta.
Duplirali su proizvodne kapacitete, te sada pune 50.000 boca u jednom satu. Valjevci se drže tradicije srpskog pivarstva već 160 godina, a njihov uspeh leži u procesu proizvodnje piva.
Za svoja piva, pored četiri vrste hmelja, koriste izvorsku vodu, domaći slad i kvasac koji obnavljaju više od tri decenije. Sva piva koja se proizvode u ovoj pivari dobijena su u tradicionalnom postupku vrenja, uz primenu savremene tehnologije.
Valjevska pivara – Hladno vrenje i hladno odležavanje piva
U Valjevskoj pivari tehnolozi primenjuju hladno vrenje i dugotrajno hladno odležavanje piva.
Valjevska pivara je kupila i brend Jagodinsko pivo – brend star 168 godina, kao i kompletnu liniju za otakanje piva, koja je već bila ugašena. Jagodinska pivo je premešteno u grad na Kolubari. Za ovo su im posebno zahvalne pivopije koji vole da popiju pivo s čije etikete se smeška i nazdravlja „Čiča“. Jagodinci kažu da nekada nisu ni znali za drugo pivo, osim Jagodinskog, ali da je to brend koju su prepustili i koji je lagano otišao – „Čiča“ se preselio u Valjevsku pivaru.
Valjevska pivara proizvodi i puni Jagodinsko pivo po originalnoj tehnologiji i recepturi. Inače ova pivara je najstariji privredni kolektiv u gradu na Kolubari, a osnovana je 1860. godine.
Od male ručne radionice sa drvenim bačvama u kojoj je tehnologiju uspostavio pivarski stručnjak iz Bavarske Jozef Ajhinger – Neprekidno se razvijala da bi danas bila među najboljim valjevskim preduzećima.
Valjevska pivara – Privatizacija i modernizacija
Njenu sigurnu perspektivu, pored sve veće potražnje, garantuju i investiciona ulaganja u modernizaciju proizvodnje u iznosu od 5 miliona evra, koliko je opredelila BRAUERI grupa iz Beograda, koja je i vlasnik ove pivare.
Decenije koje stoje iza Valjevske pivare obeležene su velikim svetskim krizama i katastrofama svih vrsta. Sve te krize su dolazile i odlazile, a Valjevska pivara je ostala i svakog dana je sve jača i jača. Njena istorija je turbulentna, jer se polako razvijala, menjajući vlasnike i svojinski status. Ipak, ova pivara – jedina u zapadnoj Srbiji, odolela je svakom sunovratu privrede u gradu na Kolubari i ponovo doživela njeno buđenje.
Zato i nije čudo što je dobitnica mnogih nagrada i priznanja. Naime, na području Regionalne privredne komore Valjevo posluje oko 5 hiljada preduzeća i 14 hiljada preduzetnika.
Valjevska pivara – Mnogobrojne nagrade
Privredna Komora Srbije je u godini jubileja, kada je pivara napunila 160 godina rada i postojanja, uručila ovoj pivari zlatnu plaketu za doprinos razvoju cele privredne regije – posebno Valjeva. Podsećanja radi, Valjevska pivara je 2018. godine osvojila i laskavu nagradu „Moj izbor” koju dodeljuju potrošači, a za omiljene domaće proizvode i brendove.
Potrošači glasaju putem interneta, gde je od 780 brendova nominovanih za priznanje „Moj izbor” u 24 kategorije, u prvom krugu glasanja Valjevsko pivo osvojilo i najviše glasova.
Tako ova pivara ponovila uspeh iz 2015. godine, kada su osvojili istu nagradu.
Iste godine dobitnici su i Svetosavska nagrade, za izuzetne rezultate u oblasti obrazovanja i vaspitanja.