PIVO I PROHIBICIJA – Život bez piva

pivo i prohibicija

Ljubitelji piva su se našli u velikom problem kada je u Sjedinjenim Američkim Državama uvedena prohibicija

Da li možete da zamislite da vam neko preko noći zabrani da pijete svoje omiljeno pivo – svetlo ili tamno. Ili da vam neko, recimo, ukine mogućnost da kupujete pivo u ugostiteljskim objektima ili trgovinskim lancima.

Ni nama ovo ne bi išlo u prilog, jer kako bismo vas onda informisali o pivo. Ovakva situacija ne bi odgovarala ni velikom segment privrede koji je naslonjen na pivsku industriju.

Pivo i prohibicija

Pre 101 godinu ljubitelji piva našli su se u “nebranom grožđu” pošto je u Sjedinjenim Američkim Državama uvedena prohibicija.

Amandman o zabrani alkohola, poznatiji kao prohibicija stupio je na snagu 1920. godine. Tada su konzumenti piva i sajdera najviše propatili, jer su se krijumčari zapravo okrenuli ka proizvodnji žestokih pića.

Pivo i politika

Pivare koje su u to vreme htele da opstanu morale su da se prilagođavaju odnosno da pređu na proizvodnju surogata odnosno pića koja su ličila na pivo, ali nisu sadržala alkohol.

U tom period je od 1.400 američkih pivara preživelo svega 160. Par godina nakon toga, odnosno  1926. Godine, Mokra stranka pripremala je teren za ukidanje zabrane alkohola. Međutim je 1929. godine velika svetska ekonomska kriza ovo pitanje bacila u drugi plan.

Godinu dana kasnije nekoliko pivara koje su preživele prohibiciju, osnovale su Američko udruženje proizvođača piva.

Pivo i sladoled

Pivari su se na različite načine snalazili u tadašnjoj bezizlaznoj situaciji. Tada, najveća američka pivara Anhauser Busch proizvodila je pekarski kvasac i sirup od ječmenog slada, ali i  sladoled, a uključila se i u proizvodnju hladnjaka i kamiona.

Prohibicija nije zahvatila samo Ameriku, ona je svojevremeno bila uvedena i u Rusiji, na Islandu, u Norveškoj i Finskoj.

Pošto na svu sreću prohibicije u Srbiji nema i sad kada ste naučili nešto novo uživajte u ispijanju piva proizvedenog u Srbiji. Bilo ono zanatsko ili industrijsko – bitno je da je naše.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
beerstyle marketing 1